Minuterfärska bilder på Zäbrans nya bebis ^^

gul_zebra

Trådstartare
Var ner till sthlm idag och fick med mig en liten GP-råtta vid namn Oxenstiernas Giant Anger (med reservation för stavfel, jag är helt slut nu :P) hem :) Dock ser han ut som en Anders i mina ögon, haha :D

DSC046971.jpg

DSC046991.jpg

DSC047021.jpg

DSC047161.jpg

Är helt såld på de söta öronen och det svarta på undersidan av baktassarna :love:

Sv: Minuterfärska bilder på Zäbrans nya bebis ^^

Hihi han ser ut som en seriefigur :love: Jag gillar dom runda små ögonen och LÅÅÅÅNGA morrhår!

äeh men shiiit :love:
hur stor kommer han att bli? å hur mycket kostade han?
//wtf.. inte alls sugen :angel:

Från afrika btw.. Där verkar allting vara stort x'D
Jättepåsråttorna (lr vad de nu heter GP råttor iaf) tränas som minfinnare. För att dem dels är läraktiga nog att finna krut lr vad som nu finns i en mina. Men de väger för lite för att utlösa minan därför helt perfekta för det jobbet!

Blir runt 2 kg (hanar då), så som en liten katt som jag har fattat det också :)
2000 kr

paradiset: En jättepåsråtta. Finns två sorter, Cricetomys gambianus (gambiansk jättepåsråtta) och Cricetomys emini (afrikansk jättepåsråtta). Min Anders är gambiansk, afrikanska är mycket ovanligare :)

Ohyes! Och du skulle bara se vilket sjujäkla gap han har när han gäspar! :love:

Jag tycker han är jättesöt... och sjukt fashinerande!
Men jag skulle nog tycka storleken var lite läskig:angel: :p

Hur stor är han nu?
lika stor som dina vuxna?
du måste uppdatera med bilder allt eftersom han växer:)

Han vägde 410 gram i söndags iaf :) Så mellan mina vuxna honor och hanarna :D

Jodå, det ska jag göra :)
Kan ju passa på att tipsa om bilddagboken.se, heter gulzebra där. Där finns fler bilder upplagda ;)

oh my! det var ju som min katt! hon väger 2 kg :p *vill haaaa*
men 2000 tänker jag nog inte betala för en råtta, om än en annorlunda råtta :p

hur ska han bo när han blir stor? är dom lika som vanliga rats eller skiljer dom sig i beteende/mat/behov?

hehe just :D

Han ska få en ombyggt garderob var det tänkt från början iaf, men jag har börjat fundera på att bygga om en våningssäng istället :angel: Men det blir nog inte av med våningssängen så det blir nog en ombyggd garderob. Eller två, de flesta är ju inte så stora vad jag har sett iaf.

De skiljer sig från de. Större proteinbehov, pratar med ljud som vi hör och sådär, och så har de ju en del vilda tendenser kvar också förstås :)

Jätte fin! Jag läste på lite grand om PG, blev intresserad - men jag håller mej till mina vanliga råttor, gör inte lika ont att bli nafsad av dom:crazy:

Var ner till sthlm idag och fick med mig en liten GP-råtta vid namn Oxenstiernas Giant Anger (med reservation för stavfel, jag är helt slut nu :P) hem :) Dock ser han ut som en Anders i mina ögon, haha :D

DSC046971.jpg

DSC046991.jpg

DSC047021.jpg

DSC047161.jpg

Är helt såld på de söta öronen och det svarta på undersidan av baktassarna :love:

Den där lilla bebisen var min favorit när hela kullen var mindre han och abstinence :love:

Och han är min favorit nu :love: Inte så konstigt iofs :D

Och nu blir man nyfiken såklart, var du med Agnes på centralen eller är du nån annan? :D

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama