Det är som en sa till mig när det var dåliga tider sist "Man får shoppa sig ur krisen"...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mja, fast det var ju en säkerhet för dig då, när du band räntan? Du måste ju ha tänkt att det känns säkrare att binda till XX i X år, än att vara med om uppgångar och nedgångar under den tiden?
De som gav dig en ränta som är högre än dagens förutsåg åtminstone att den skulle vara lägre än vad de gav dig, annars skulle de inte erbjudit tjänsten.
Se det som ren spekulation, ungefär som att satsa på börsen. Vem hade inte velat ha gått in i stor skala för några år sedan och tjänat storkovan? Det kommer nya tillfällen, nya uppgångar och nedgångar. Ibland satsar man rätt, ibland fel - så är det och inget att gräma sig överJavisst, men då förutsåg ingen det här ränteraset. Så att det känns surt nu är ju inget konstigt.
Det är risken man tar, men det kan ju få kännas lite skit ändå med den utveckling som blev.
Du uttryckte dig inte "Skit, där valde man fel." Då hade jag inte ens kommenterat inlägget. Du uttalade dig snarare som om du knappt varit inblandad och plötsligt satt där med bundna lån som du helst inte velat ha bundna.
Då missförstod du mig. Jag började meningen med det jag avsåg, nämligen "Det känns lite skit att..". Och avsåg bara det, en känsla. Men det kanske blev otydligt.
För det var ju jag och ingen annan som band lånen där och då. Och i samma läge en gång till, skulle jag gjort exakt samma sak. Men med facit i hand var det fel val, och det är klart det känns surt.
Om du band lånen 2011 kan det kanske va läge att kolla vad de skulle kosta att "köpa loss" lånet och lägga om det iaf ?
Har huset/lgh dessutom ökat i värde sen du köpte det kan du ju baka in "ränteskillnadskostnaden" i det nya lånet och ändå få billigare månadskostnad mot vad du har nu (?)