Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se till att dra ut alla sladdar, stäng av grenuttag, standby drar mycket mer än man tror. Byt till billigare telefon/dator abonnemang. Slopa saker som Netflix och andra streamingtjänster. Värme om du bor i HR/BR brukar ingå så det som kostar är elnätet och hushållselen. Laga inte mat så ofta utan gör storkok och frys in så slipper du värma spis etc (plus matlådor till jobbet). Vet inte om du har diskmaskin, men diska för hand. Du behöver inte ha kyl/frys på högsta nivå. Passa på att köpa billigt när mataffären har extrapris - se bara upp så du inte blir lurad, dvs de sätter upp priset två dagar och sedan ner det till vanligt pris och trumpetar ut att det är extrapris. Vissa kör mycket linssoppa och liknande, jag står inte ut med det, så för mig blir det pasta. Öh, om det verkligen kniper så kan man trots allt leva på ramennudlar en begränsad tid utan att få skörbjugg.
Om du har lån samla dem på ett ställe om möjligt, samma sak med försäkringar då kan man ibland förhandla mängdrabatter. Kolla också om du genom facket (om du är med) där kan man få rabatter på försäkringar.
Gör en budget och följ den. Finns flera bra appar för det. Jag vet att det låter som lite, men... många bäckar små och allt det där.
De enda utgifterna du ska ha är mat, eventuella lån och försäkringar, plus ett så billigt abonnemang som möjligt. Allt annat kan du ta bort.
Handdiska är dock inte energieffektivare. Har hus och förhållandevis små barn så att leva på nudlar är nog tyvärr inte ett alternativ.
Fick precis också en vattenskada och bägge badrummen måste renoveras. Tur att jag inte snålat med försäkringen där
Helt rätt, man ska inte snåla med försäkring!Fick precis också en vattenskada och bägge badrummen måste renoveras. Tur att jag inte snålat med försäkringen där
Det är nog svårt att minska boendekostnader i befintlig bostad. Mer än det som redan sagts - temperatur och försäkringar.Vad är era bästa tips. Sänka temperaturen inne en grad sägs spara 5% av uppvärmningskostnaderna. Vad har ni för spännande tips?
Behöver på grund av låt säga på grund av omständigheter och livet typ halvera mina omkostnader.