Minnesutrymme i iPhone

Podcaster är en riktig bov, om du använder den - ibland tar den upp flera GB i sin "Dokument och data" som inte går att ta bort, även om man raderar varenda nedladdat avsnitt. Tydligen en bugg som Apple inte lyckats fixa ännu. Det töms med jämna mellanrum, men det kan ta några dagar - det driver mig till vansinne!
Tur att jag inte har den!

Men hörni alla; stort tack för er hjälp. Ni har gjort mig lite klokare och hjälpt mig till en drägligare tillvaro! :p

För mig var det meddelanden som tog väldigt mycket plats på iPhonen. Hade tydligen inställt på att spara alla meddelanden, men gick in och ändrade till spara meddelanden nyare än 1 år. Då fick jag mycket plats...

För mig var det meddelanden som tog väldigt mycket plats på iPhonen. Hade tydligen inställt på att spara alla meddelanden, men gick in och ändrade till spara meddelanden nyare än 1 år. Då fick jag mycket plats...
Ah, men då finns det ju en lösning! Var hittade du den?

Min iPhone har varnat för att minnesutrymmet varit nästan slut. Under den tiden har jag inte kunnat ta nya bilder, uppdatera appar etc. Nu har jag rensat bort ca 300 bilder (av ca 1300). Jag tog sedan 10-15 nya bilder och mobilen klarade av att uppdatera 2-3 appar, sedan kom samma varning. Borde jag inte kunnat göra mer än så med det frigjorda utrymmet?

Hur bör jag göra för att få mer minnesutrymme så jag kan fortsätta fota och uppdatera som tidigare? Kommer allt verkligen att ordna sig om jag tar bort resterande 1000 bilder? *skeptisk* Vill ju ha alla bilder på min häst kvar!

Jag förstår inte vad det är för minnesåtgärder som kan hanteras via Inställningar (som varningen hänvisar till) utan jag har raderat bild för bild som jag inte behöver ha kvar i mobilen.
*totalt oteknisk*
När min iphone blev för jobbig med sitt gnällande om nästan fullt lagringsutrymme så installerade jag om den. Hade prövat att radera småsaker men efter nån dag så var den proppfull igen.. Säkerhetskopierade den till datorn via iTunes och raderade allt, sen installerade jag om den via säkerhetskopian. Då fick jag en massa plats igen, det kan löna sig att testa om inget annat funkar. Finns bra klipp och instruktioner hur man gör om man googlar :)

Jag rensade mina bilder och filmer idag pga utrymmesbrist. Och när jag kollade lagringen stod det på samma trots massor som blev borttaget... tills jag kom på att de sparas i "senast raderade" :banghead: visst är det bra att kunna fånga upp bilder man råkar radera, men att behöva radera allt som man faktiskt vill radera två gånger känns extremt drygt...

Jag rensade mina bilder och filmer idag pga utrymmesbrist. Och när jag kollade lagringen stod det på samma trots massor som blev borttaget... tills jag kom på att de sparas i "senast raderade" :banghead: visst är det bra att kunna fånga upp bilder man råkar radera, men att behöva radera allt som man faktiskt vill radera två gånger känns extremt drygt...
Fast de försvinner ju till slut i alla fall, de ligger kvar i max 40 dagar ...

Jo men det är drygt när man raderar bilder för att skapa plats nu och inte om en månad. Jag filmar rätt mycket när jag tränar så det kräver mycket plats.
Klart det är, när man behöver rensa är det ju för att något annat behöver få plats NU.

Jag skrev mest för att inga iphonehatare skulle tro att man alltid måste radera bilder två gånger i iphone ;)

En annan sak som tar plats är iOS uppdateringen. Jag har raderat den vid x antal tillfällen, tar ca över 1GB plats och har man inte tänkt uppdatera går den att ta bort.
I mitt fall klarar inte telefonens hårdvara att reda ut nytt operativsystem, den är rejält seg. Tur jag snart ska köpa ny och uppgradera mig lite.

Jag gick in på
Inställningar, klickade på meddelanden och nere på medelandehistorik gick det att välja spara nyare än 1 år.

Jag har också gjort den ändringen nu! Vet någon om det finns motsvarande funktion för Messenger? Ser att den också tar ganska stor plats på min mobil...

Jag hade en app nedladdad som rensade minnet och sånt på en massa skräp. Frigjorde en massa utrymme.

Podcaster är en riktig bov, om du använder den - ibland tar den upp flera GB i sin "Dokument och data" som inte går att ta bort, även om man raderar varenda nedladdat avsnitt. Tydligen en bugg som Apple inte lyckats fixa ännu. Det töms med jämna mellanrum, men det kan ta några dagar - det driver mig till vansinne!

Det är där som knepet med att låtsasköpa en film kommer in.

Liknande trådar

IT & mobiler Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går...
Svar
1
· Visningar
518
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 803
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Alltså hjälp, jag blir så trött på denna telefon... Jag har en iPhone 6 med 16GB minne, har för tillfället ca 500 bilder o telefonen...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Iamia
·
Äldre Jag har två stycken iphone varav den ena inte används men har ändå kvar mitt icloud. Alltså såfort det händer något med min jag använder...
Svar
2
· Visningar
360
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur