macan
Trådstartare
Jag har också bara hittat manuell rensning här. Vore ju käckt om man kunde ställa in efter datum, ja.Jag tror du måste radera manuellt i så fall, tyvärr..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också bara hittat manuell rensning här. Vore ju käckt om man kunde ställa in efter datum, ja.Jag tror du måste radera manuellt i så fall, tyvärr..
Tur att jag inte har den!Podcaster är en riktig bov, om du använder den - ibland tar den upp flera GB i sin "Dokument och data" som inte går att ta bort, även om man raderar varenda nedladdat avsnitt. Tydligen en bugg som Apple inte lyckats fixa ännu. Det töms med jämna mellanrum, men det kan ta några dagar - det driver mig till vansinne!
Tur att jag inte har den!
Ah, men då finns det ju en lösning! Var hittade du den?För mig var det meddelanden som tog väldigt mycket plats på iPhonen. Hade tydligen inställt på att spara alla meddelanden, men gick in och ändrade till spara meddelanden nyare än 1 år. Då fick jag mycket plats...
Jag gick in påAh, men då finns det ju en lösning! Var hittade du den?
När min iphone blev för jobbig med sitt gnällande om nästan fullt lagringsutrymme så installerade jag om den. Hade prövat att radera småsaker men efter nån dag så var den proppfull igen.. Säkerhetskopierade den till datorn via iTunes och raderade allt, sen installerade jag om den via säkerhetskopian. Då fick jag en massa plats igen, det kan löna sig att testa om inget annat funkar. Finns bra klipp och instruktioner hur man gör om man googlarMin iPhone har varnat för att minnesutrymmet varit nästan slut. Under den tiden har jag inte kunnat ta nya bilder, uppdatera appar etc. Nu har jag rensat bort ca 300 bilder (av ca 1300). Jag tog sedan 10-15 nya bilder och mobilen klarade av att uppdatera 2-3 appar, sedan kom samma varning. Borde jag inte kunnat göra mer än så med det frigjorda utrymmet?
Hur bör jag göra för att få mer minnesutrymme så jag kan fortsätta fota och uppdatera som tidigare? Kommer allt verkligen att ordna sig om jag tar bort resterande 1000 bilder? *skeptisk* Vill ju ha alla bilder på min häst kvar!
Jag förstår inte vad det är för minnesåtgärder som kan hanteras via Inställningar (som varningen hänvisar till) utan jag har raderat bild för bild som jag inte behöver ha kvar i mobilen.
*totalt oteknisk*
Fast de försvinner ju till slut i alla fall, de ligger kvar i max 40 dagar ...Jag rensade mina bilder och filmer idag pga utrymmesbrist. Och när jag kollade lagringen stod det på samma trots massor som blev borttaget... tills jag kom på att de sparas i "senast raderade" visst är det bra att kunna fånga upp bilder man råkar radera, men att behöva radera allt som man faktiskt vill radera två gånger känns extremt drygt...
Jo men det är drygt när man raderar bilder för att skapa plats nu och inte om en månad. Jag filmar rätt mycket när jag tränar så det kräver mycket plats.Fast de försvinner ju till slut i alla fall, de ligger kvar i max 40 dagar ...
Klart det är, när man behöver rensa är det ju för att något annat behöver få plats NU.Jo men det är drygt när man raderar bilder för att skapa plats nu och inte om en månad. Jag filmar rätt mycket när jag tränar så det kräver mycket plats.
Du har verkligen raderat bilderna, d.v.s. även tömt mappen för senast raderade bilder så att de inte ligger kvar där?
Den ligger där alla andra bilder ligger i sina olika mappar. Gå in i Bilder-appen och sen väljer du Album så du ser alla album och där kan du radera de som är dubbla eller som du vill ta bort helt.Var hittar man den mappen?
Jag gick in på
Inställningar, klickade på meddelanden och nere på medelandehistorik gick det att välja spara nyare än 1 år.
Podcaster är en riktig bov, om du använder den - ibland tar den upp flera GB i sin "Dokument och data" som inte går att ta bort, även om man raderar varenda nedladdat avsnitt. Tydligen en bugg som Apple inte lyckats fixa ännu. Det töms med jämna mellanrum, men det kan ta några dagar - det driver mig till vansinne!
Det är där som knepet med att låtsasköpa en film kommer in.