Minishetland

Gogo

Trådstartare
Var hittar man de godkända minishetlandshingstarna? Har tittat på sidan för shetlandsponny, men har inte riktigt haft någon framgång där.
Finns det inte någon lista / register över minihingstar?
Var kan man vända sig?

Sv: Minishetland

Det finns ingen riktigt bra sammanställning över shetlandshingstar i avel. Det kommer ges ut en ny hingstkatalog i år. Den är nog det närmaste man kommer, men man kan vara medveten om att inte heller den kommer vara helt komplett. Det finns en del hingstar i avel som inte har RS, men som antingen är godkända i något annat land eller också används i avel ändå. Dessa ger också fullt stamboksberättigade shettisar.

Vilken del av landet finns du och hur långt kan du tänka dig att åka?

Vi finns i Värmland och skulle vara överlycklig om det fanns någon i trakterna. Åker helst inte allt för långt. Kan tänka mig ett par timmars körning med utgångspunkt Karlstad.
Några tips?

en snabbkoll ger:
Linus RS 532 - i Dalsland (minns inte exakt var)
Pajazzo di Leva RS 568 - i Nora (om han inte är utlånad på station)
Son of Gold RS 428 - Holmåkra, Västergötland (fast det kanske är för långt?)
Ward of Berry RS 492 - Mullsjö (också långt)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
403
Senast: Acto
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka