Minimera allergener: alla tips välkomna

11.45 på Stora Stockholm kommer Medi Tec att prata om hur långt de kommit med att ta fram ett vaccin mot hundallergi. Kan vara intressant!
Tack, men jag hittar inte någon referens när jag söker på "Stora Stockholm" "Medi Tec" -- har du någon mera tydlig referens? Jag håller helt klart ordentliga tummar för möjligheten till det vaccin de håller på att ta fram, men min erfarenhet är att såntdär tar rätt lång tid att få ut på marknaden. Jag är just nu lite otålig ;)

Vet att kompisar till mig fick tipset att duscha hunden med typ blomspruta på kvällen innan de gick och lade sig då mannen var allergisk, vet inte varför, men de gjorde det ffa under pollensäsongen, då han även var allergisk mot pollen och som jag förstod så hjälpte det
Hmm, låter lite skumt, men kan förstås alltid testas utan större problem. Vi har som sagt investerat i Allergenius balsam som vi tänker spruta på mellan veckoschamponeringarna, undra om det är liknande grundtanke här.

har även en annan kompis som var allergisk mot sina hundar så länge de hade valppäls, men när de fått sin riktiga päls så var det inga problem

Är det inte jättevanligt att man reagerar mer mot valpar än vuxna hundar?

Min sambo var redan allergisk mot "allt" när jag flyttade in med två hundar. Han hade jättemycket besvär i en vecka, sedan avtog allergin. Ena hunden kan han riktigt gosa ner sig i men ingen av hundarna kan slicka på honom, då måste han tvätta sig. Inga hundar i sovrummet och alltid ett fönster öppet där är enda anpassningen vi har gjort.

Att valpen utsöndrar mer, eller annorlunda, än den vuxna hunden har jag hört på flera håll. Det vore ju förstås helt underbart om detta avtog "av sig självt" så småningom... (hoppet lever)

Kanske bra om du kan ta reda på om det är pälsen eller saliven du är allergisk mot?
A propos detta: jag trodde att det alltid var proteinet som hunden utsöndrar som man var allergisk mot, dvs allergenen. Och att den finns ffa i saliv och urin, men också utsöndras ur kroppen. Menar du att det alltså finns varianter här? Jag är lite av en newbie, jag har levt en hel del år utan att ens fattat att allergiprat gäller mig, så jag har missat en del, helt klart.

Är de blodprov du har tagit så är de rätt värdelösa. Di kan vara jätteallergisk utan att få utslag och du kan, som jag, slå i taket på i princip allt utan att vara allergisk.
Jo jag har hört att de inte är så pålitliga. Men att det var så illa visste jag inte... Min läkare varnade mig att i slutänden handlar det om enkla kriterier: har du problem är du allergisk, har inte inte är du det inte. Svart på vitt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka