Mini-semester-tips!

strawberrysylt

Trådstartare
Jahapp, min tur att starta en tråd om resetips!

Varför är det alltid så att när man inte vet när/om man kommer ha möjlighet att åka någonstans, då blir man bombarderad av massor av intressanta erbjudanden, men sen när man kan så lyser de med sin frånvaro??

Ja, jag behöver tips!

Jag och min pojkvän vill åka någonstans torsdagen den 28e februari (eventuellt kan vi åka på em på onsdagen den 27, vet inte än hur pv jobbar den dagen) till söndagen den 2a mars. Vi måste inte vara borta alla dagar, men under den perioden.

Våra önskemål är;
- Passa vår budget, den är väl på ca MAX 2000:- per person med resa och boende.
- Inte vara för långt bort så att flera dagar typ går bort i restid.
-Där ska finnas någonting att göra, så inte världens minsta håla kanske.

Det kan vara Sverige, Danmark, Polen eller längre bort... massa tips, tack!

Jag tar gärna emot tips på internetsidor där man kan hitta bra erbjudanden!

:bump:


//r
 
Sv: Mini-semester-tips!

Oj, vet nog ingenting om bra erbjudande eller liknande, men kan tipsa om att när ni har en destination, leta boende på airbnb.com

Google har också den väldigt finurliga funktionen "Explore" där man skirver in avgångsflygplats, och sen alltifrån en väldigt ungefärlig (typ "Western Europe") till mer specific destination, så får man upp en hel radda med städer, och ser hur prisutvecklingen för flyg dit är
http://www.google.co.uk/flights/exp...b%3A0x1c3bb99243deb742;li=3;lx=5;d=2014-02-14
 
Sv: Mini-semester-tips!

Krakow är en väldigt fin och mysig stad, vet dock inte hur priserna är. Mycket historia i staden och är man intresserad av Andra världskrigets historia är det en fullträff med närhet till Auschwitz och Birkenau!
 
Sv: Mini-semester-tips!

Tack för ditt svar! Ja, i Krakow har jag faktiskt aldrig varit, men har funderat många gånger på att åka dit. Får kolla upp priser o så bara, tror inte lågprisflygbolagen flyger dit, tyvärr. Fast annars är det ju billigt i Polen, boende o så :)

Jag tar tacksamt emot flera tips! Har suttit o kollat massa nu o hittade nyss ett hotellerbjudande på Öland som lät bra, men ja, det var ju för bra, jag trodde priset var för två pers, men det var för en...:banghead:


//r
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp