Mini grisar

H

husfrun

Hej
Söker desperat efter hjälp här då jag försökt hitta info på nätet men inte hittat nåt bra.

Sambon fyllde år och fick en jättesöööööt minigris i present.
Han bor ute i stallet i en jätte stor box och vi tycker väldigt mycket om honom. han ska även få en egen hage med ett litet hus i som är under byggnation.
men hur i helskotta sköter man om honom.
Vi köpte någon form av foder på lantmännen men de kunde inte ge info om hur mycket han skulle ha, sambon har mest erfarenhet av slaktsvin, men "nasse" är ju inget sånt.
Hur mycket mat ska de ha egentligen ha ( har gett ca 2 dl torrt om dagen samt oanimaliska matrester)
Hur lång tid ska de ta innan de blir någolunda tama, han e välldigt skygg och vågar inte komma fram till oss.

Ge mig all info ni bara kan, snabbt som attan, för vi vill att "nasse ska må bra.
Bespara mig kommentarer typ oansvarigt skaffa gris innan man kan något om det.ALLA är vi nybörjare i början.
Tack på förhand

Sv: Mini grisar

Jag ger min Ebba ett helfoder för suggor som jag blandar ut med vatten en stund så det sväller. Angående hur mycket dom ska ha så skiljer det från gris till gris. Man får testa sig fram och ser hur den håller sig i hull för de har lätt att bli feta i alla fall min. Givetvis kan du ge din gris äpple, grönsaker och potatis mm. men jag ger helfodret som bas. Brukar även se till att de har tillgång till hö och halm. //Tess

Sv: Mini grisar

Minigrisarna jag skött har vi gett uppblött grispellets (vet ej vad för sort) och morötter, dom älskade morötter!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka