Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att köpa en Mini data, vad kan ni rekomendera och vad kan ni säga att jag skall akta mig för?
vad skall man kolla efter extra noga osv, hur stor bör skärmen vara och vad bör priset ligga på?
hjälp tack!
Är det en bärbar eller minidator du vill ha?Funderar på att köpa en Mini data, vad kan ni rekomendera och vad kan ni säga att jag skall akta mig för?
vad skall man kolla efter extra noga osv, hur stor bör skärmen vara och vad bör priset ligga på?
hjälp tack!
(OBS! att jag bara använder datorn till att surfa med.)Jag har en Acer Aspire One A150 med WinXP och är supernöjd. Den lilla skärmen (8,9") och det lilla tangentbordet är en vanesak. Batteritiden ligger på tre timmar, men större batterier finns som tillbehör. Betalade 3200 kr. inkl. frakt, postförskott och mus.
Jag har en asus 1000H som jag är mycket nöjd med. Batteritiden var egentligen det som avgjorde mest när jag valde den framför acern. Och så är det faktiskt rätt skönt med 10' skärm ist för 9'. Jag gör för tillfället det allra mesta på min lilla dator, eftersom den är så himla lätt att ta med sig. Jag flänger runt en hel del och då är den gräsligt smidig att ha med sig. Hemma kopplar jag oftast in skärmen och tangentbordet till vår stationära, så det är nästan uteslutande den lilla datorn som används.
Jag rekommenderar den verkligen!
Tack alla för era tips och råd.
jag vill alltså ha en smidig liten dator men inte med den allra minsta skärmen då(8 eller vad det ligger på) utan en 10 skulle vara lagom ungefär.
Jag fotar mycket och det är främst fix med bilder jag vill hålla på med så det måste vara bra minne så jag får plats med en hel del bilder.
jag använder inge pfotoshop eller liknande så det behöver inte vara bra för det.
jag surfar mkt på nätet med så den skall funkar bra för det.
kommer ev börja studer lite så den skall helst klara några arbeten osv.
Word är sånt man får köpa till eller hur fungerar det med det?
vill att det ska finnas program med till datorn som behövs för det jag rabblade upp.
paint är ett måste men det finns kanske till alla?
jag är inte så värst bra på datorer så försök ta det enkelt med mig hiihi.
jag vill att bilden skall vara klar och fin och skärmen tillräckligt stor för att man skall kunna njuta av bilder är en 10a för liten då?
sen skall ju datorn vara så billig som möjligt och av bra kvalite, aboslut inte över 5000kr men helst under 4000kr om det går och gärna billigare men det får som sagt inte vara nåt skit som går sönder direkt.
hur är det med minnet på dem och så?
min nuvarande är 160Gb och en 17 skärm. men den börjar sega ihop nu har nog alldeles för mkt bilder i den, den har dessutom börjat säga att utforskaren slutat fungera när jag försöker radera bilder någon som vet vad som är felet??? men vill som sagt ha bra med minne.
hur funkar det när det inte finns dvd uttag osv, och med usb minne och sånt är dålig på det här med datorer så hjälp mig gärna. kan man föra över och spara på usb minne eller vart skall man spara bilder men ej vill ha på datorn men i säkert förvar?
och hur?
mer tips, erfarenheter och ideer, TACK!
KL
Puttar upp tråden.
Är också lite inne på en mini pc som ska användas för skolarbeten och internetanvändning. Är alla billigare varianter helt att utesluta? Är datorns minne så viktigt om man kan spara på USB istället? Vad är viktigast att tänka på?
Ni som haft mini pc ett tag, är ni nöjda fortfarande? Varför/varför inte?