Mineralfoder

B

burton

Finns det något fabrikat som säljer mineralfoder i granulatform?
Helst inte så stora säckar heller eftersom vi inte har så många hästar.
Mineralpellets föll inte mina i smaken. De spottade ut det lätt trots att jag blandat det väl i betfor. (jag köpte kraffts, tyckte heller inte att det luktade så gott)
 
Sv: Mineralfoder

Konstigt, det brukar vara tvärt om :D
Hippo har granulat-mineraler, alla utom Mineral Plus är "grus".
Finns 10 kg hink och 25 kg säck.
 
Sv: Mineralfoder

Jag är av den tron, att de äter det, om det behövs . Mina har fri tillgång i en egen krubba i boxen . Ibland äts det inte alls och ibland tar det slut fort . Slår man ut detpå en månad, så får de i sig allt de ska ha på en månad, och det stämmer med vad som står rekomenderat på påsen . Dina kanske inte har ett så stort behov av det just nu .
 
Sv: Mineralfoder

Jag ska ändå prova en annan sort, det är ju möjligt att det var nån tillsats i just pelletsen de inte gillade.
Travaren åt pellets, men inte nordisen och shettisen så travaren får bli den som äter upp resten av den hinken.
Hippo ska jag prova! Tackar för tipset!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 129
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 115
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 949
Senast: MML
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 159
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp