Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roliga??? RÄkna ut en till mig då när ja analyserat i höst...Det är den roliga biten att räkna foderstat med riktiga siffror
Ibland kommer man fram till att det som behövs inte finns i butiken på hästhyllan, utan till bättre pris på en annan hylla...
Synd annars kunde du ju löst mitt bekymmer........har lärt mig två tre gånger förut o gjort lite foderstater på påhittade hästar. Men nu när ja sitter med de framför mig begriper jag nada.Numera räknar jag bara åt mig själv, men det är ju roligt att räkna på hur lågt året kan kosta.
Jag har ett eget Excel-system med "mina" foderstorter inlagda, jag tycker det funkar bättre.
Innan laborerade jag med Freefarms program, men det har sina brister. Det gamla ger rätt bra översyn på kvoter etc.
I min värld finns bara ett mineralfoder; Biopromin från AME-produkter.
Det är inget man kan få ta del av? INte för att jag tror att vi använder samma fodersorter dock......... Men hade kanske vatt skoj att få kika lite..Jag har ett eget Excel-system med "mina" foderstorter inlagda, jag tycker det funkar bättre.
Innan laborerade jag med Freefarms program, men det har sina brister. Det gamla ger rätt bra översyn på kvoter etc.
Vill ni inte använda Hippocampus program?
http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/index.cfm?Call=foder
Tack för tipsen!
Krafft miner Röd tycker jag är en ganska dyr produkt. Vi har inga grovfoderanalyser klara ännu för årets skörd.
Lactamins Basic låter ju väldigt bra, då kan man ju komplettera med ett mineralfoder som passar vad gäller ca, p mm och inte har en massa tillsatta dyra vitaminer. Det borde bli billigast i längden om man har tid och lust att blanda.
Vill gärna ha fler tips om bra produkter!