K

knasenknas

vilken sort mineraler använder ni? tycker det känns så meninglöst att ge kraffts mineraler typ "sanden" mina pållar äter inte upp det ändå, och det blir ganska dyrt om man ska ge den pelleterade... :confused:

Sv: mineraler

Jag har gett mineraltillskott 1 gång. Show Horse mineraler hette det. Detta valet för det stämde bäst i hop med mitt grovfoder då jag hade ett kasst grovfoder. Om jag ska leta mineralfoder går jag efter vad som passar bäst för stunden. Det var grusmineraler, fast jag gav ju inte så mycket...

Jag ger mina hästar Hippo vitlöksmineraler. Det är också sån slags grusmineraler, men jag har inga problem att dom inte äter upp dom.

Kraffts gröna mineraler som är i pelletsform (är de jag vet priset på) kostar på granngården i malmö 180kr för 8kg i hink och 220kr för 20 kg i säck. Tycker det är ok pris för 20kg men jag vet inte vad deras övriga pelletsmineraler kostar i säck.

Har aldrig haft problem med att dom inte äter mineralerna. Kan ställa fram hela burken framför dom och dom äter som godis av "gruset"... och då får dom ändå i maten så det ska räcka.
Men chelvinal kanske innehåller det du behöver? Är ju flytande...

Det finns en sort som heter Vital tror jag det är i alla fall, pellets form ca 150-170 kr för en hink 8 kg är det väl i dom...

Jag ger också kraffts blå mineraler i pelletsform. Det är inte mycket dyrare än "gruset" och hästarna äter upp allt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 007
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar