Mineraler/Vitaminer

Novelette

Trådstartare
Hej!
Nu måste jag fråga lite om mineraler. Det är nämligen så att de ger hästarna mineraler 1gg/vecka i stallet där min häst står.
Jag frågade om inte hästarna behövde det varje dag men stallägaren sa att de har depåer som de kan ta av...(kommer inte riktigt ihåg hur han sa det men poängen var den iaf)

Men jag har hört att de ska ha mineraler varje dag...när jag påpekade det så sa stallägaren att det nog var vitaminer jag tänkte på...

Jag har en åring(snart tvååring iofs) så det är ju viktigt att hon får i sig allt!

Så nu undrar jag hur det ligger till??
 
Sv: Mineraler/Vitaminer

Det beror ju på vad fodret i övrigt innehåller.
Om fodret kräver en komplettering av mineraler så ska detta tillföras varje dag annars så får ju inte hästen i sig det den behöver.
Och som du skrev....
Det är ju extra viktigt på yngre hästar efter som att det kan avgöra deras framtida hållbarhet.
Kolla vad fodret i övrigt innehåller och räkna ut eller be någon räkna ut åt dig vad just din häst behöver.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 594
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 278
Senast: Piaff
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 429
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp