Mineraler till unghästar

Amk

Trådstartare
Jag har tyvärr inte en mineralanalys för mitt hö. Funderar på om det är av stor betydelse om jag ger Krafft Blå eller Krafft Grön till min 1,5-åring? Den gröna är ju avsedd för unghästar/digivande. Har blå till min andra häst, och det vore ekonomsikt att ha samma till den lilla.

Jättetacksam för lite råd!

Sv: Mineraler till unghästar

Vet du inte om det ena eller andra mineralfodret passar kan du ju lika gärna ge båda hästarna samma. Billigare och mindre krångel...;)

Miner Blå är ju dessutom vitaminiserat, så det har ju en fördel där.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka