mineraler o foderstatsuträkning...

A

acrazyone

Har äntligen fått analysen nu o håller på o räkna. Men mineralerna, där står analysen angiven i %. o det står inte om det är per kg eller 100g.....?? jag ANTAR att det är per kg, rätt?

Sv: mineraler o foderstatsuträkning...

Procent är ju lätt att räkna ut. Antingen per kg eller per 100gram - spelar ingen roll! ;)

Är det t ex 5% kalcium (bara taget ur luften) så innebär det 5g per hekto och 50gram per kg.
:D

Jovisst det e lätt, men inte så lätt om det inte står om det är per kilo eller per gram. Det är på hippomineraler...

Det är per kilo. Så står det 10% Ca så innebär det att det är 100g per kilo dvs ger du 100g mineraler, vilket är vanligt så ger du 10 gr Ca.

Det brukar stå högst upp innan mineralinnehåll och procentandelen börjar listas att det är per kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 552
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
720
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!