miner och läten!

M

Mazuqvikama

Jag undrar om ni har en häst som gör något konstigt min eller ljud!

Min ponny kan efter hon fått "godis" ställa sig och suga på det, hennes mule blir som intryckt där fram och det låter som hon suger på den, vissa brukar fråga mig om hon idisslar men det är ju omöjligt för hästar! Vi har tittat tänder och inget är fel, hon står nog helt enkelt bara och njuter av det hon fått, det är faktiskt riktigt gulligt :love: Hon gör det när hon fått morot, äpple, foder eller socker, ibland även vanligt gräs :d

Ingen fler som har en häst som gör något speciellt? eller kanske lika som min? :D

Jag har ingen bild på det men kan fixa en i morron om någon vill se ;)

Sv: miner och läten!

En häst på ridskolan jag rider gör också så, så sött! och så flemar han om man trycker på en speciell punkt på mulen. Och så brukar han dra ut tungan ibland och vill att man kliar eller daskar till den. :D

En annan häst som numer är död, som också stod på ridskolan brukade pipa ibland under lektionerna, mest när han blev laddad. :)

En av ponnyerna på ridskolan här hemma gör en rolig grej. Om man står vid hennes huvud och gör pussljud så börjar hon också göra liknande ljud. Hon drar ihop läpparna och suger in luft så att det låter som ett pussljud! Det är verkligen hysteriskt roligt att lyssna på! :rofl:

Hingsten i gamla stallet kunde prata på komando. Ägaren stod och sa "Vad säger hästen?" med en speciel stämma. Då lät hingsten ungefär som om luften pressades ur honom. Som de kan låta om en oförsiktig ryttare sparkar för hårt i sidorna på hästen. Ett slags grymtande. Alla stod och skrattade åt honom!

Shettisen i byn låter som en skata när han gnäggar! Det går inte att höra skillnad om det är en skata som skriker eller om det är ponnyn som gnäggar. Vi retar alltid honom för det. :angel:

Naw, gulligt att ha en häst som gör pussljud :D lite synd bara om shettisen som lät som en skata, men alla kan ju inte va perfekt ;)

Min ponny gör också så .. alla frågar vad hon gör för nånting :D När hon gör så, sänker hon även huvudet och vrider gärna på de :D

Det är sällan tråkigt när man har djur omkring sig. :D

Min ponny, som jag hade när jag var liten, brukade alltid "slicka" sig om läpparna när hon fick något gott, det såg så roligt ut när hon stack ut tungan och "slängde" den upp och ned. :laugh: :love:

Lillette äter "godis":
kLYWdCXLH.jpg

Om man blåser min häst i näsborrarna så börjar hon flema, alltid. :D Sen kan hon stå och flema om man står och borstar henne på gången och hon har tråkigt, bara sådär. :p
Sen brummar hon när hon är nöjd, elr när hon släpper sig (fast det gör nog många ;))

En foderhäst som jag hade för nått år sen, en fjording brukade när han fick godis och särkilt när han åt betfor göra som en "pussmun" och låta typ som en bebis som suger på en napp. o när han fick nått riktigt gott blundade han samtidigt som han gjorde detta! jättesöt :D:love:

Min häst brukar humma och "sjunga" när hon är nöjd med sig själv. Speciellt om vi skrittar av efter ett bra pass och går mot stallet sen så hummar hon exakt likadant som Pumba gör i Lejonkungen i ettan :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 833
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 598
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 907
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2