Mina små tvillingar!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gemini2000
  • Startdatum Startdatum
Sv: Mina små tvillingar!!

Om du vill spinna lite på att de är tvillingar, Artemis och Apollon? De var ju tvillingar.

Jätte-Grattis! :love: :bump: :bow: :rofl: :banana:

Jag var med om samma sak själv år 2000, stoet gick igenom alla kontroller som det skulle vara och man såg ett foster, allt var frid och fröjd. Hon fölade på dygn 326 två stycken lika stora hingstföl! Ingen visste om att det var tvillingar, fast stoet var enormt tjock om magen och väldigt trött och andfått.... Varför fattade man ju efteråt :angel:

Men hon hade fått en PG-spruta för att komma igång i brunst, det tror jag var orsaken till tvillingarna, tyvärr klarade sig bara den ena av mina :cry:. Men den andra är kvar hos mig och han är 166 cm hög (halvblod) och väldigt maffig.

Lycka till!

Hej igen! Fölisarna mår fortfarande prima! Kolla gärna in nästa nummer av Ridsport som kommer ut nästa Torsdag. Då är de med!:):) Dock inte så stor artikel, utan mest bilder! :)
Har precis haft telefonintervju med reportern och fotografen kommer i eftermiddag... spännande!

Hej igen! Fölisarna mår fortfarande prima! Kolla gärna in nästa nummer av Ridsport som kommer ut nästa Torsdag. Då är de med!:):) Dock inte så stor artikel, utan mest bilder! :)
Har precis haft telefonintervju med reportern och fotografen kommer i eftermiddag... spännande!

Grattis till dina fina föl. Själv äger jag ett tvilligpar som är 9år :D Båda har tävlat och gjort det bra i både hoppning och fälttävlan. De är 163cm och 174cm.

Grattis till dina fina föl. Själv äger jag ett tvilligpar som är 9år :D Båda har tävlat och gjort det bra i både hoppning och fälttävlan. De är 163cm och 174cm.

???OT men är inte dina 10 ? för inte gick väl Lukas årgångstävlingarna ihop med Joy som är 9 eller är jag helt förvirrad ??

*kl*

bara en liten fundering, har inte läst hela tråden så noga, men när kor får tvillingar en tjur å en kviga så blir både sterila.
Är det samma sak bland hästar, att när det är av olika kön så blir dom sterila????

Det e bara kvigan som bli steril. Och det har med att göra med för hög testoteron som gör att livmorden inte kan utvecklas. Men 1 på 10 blir det inte.

Det gäller dock inte hästar.
http://www.lenita.se/arab/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29

Vi hade tvillingkalvar för många år sedan, en tjur och en kviga. Hon var nog den där 1 av 10 för hon fick många kalvar i sitt liv fast alla sa att de var 100% sterila.

Gud vad kul att du fick två stycken.. Och tur att båda klarat sig bra.. Mitt sto har jag betäckt nu i vår, och hon ble vdräcktig med två, men stötte själv bort den ena i rättan tid. Hon hade nämligen inte klarat att föda två. Det är hon lite för gammal för. 21 år är mitt gamla sto.. :)

Jättesööta föl i alla fall.. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag kommer då kanske att få hem en till häst och tänkte på hur man ska göra lite med utrustning. (jag är väldigt nogrann) Min häst som...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Eme_liie
·
Övr. Djur kan ni kolla på domhär bliderna och säga om min guppy ska ha yngen...
Svar
6
· Visningar
2 432
Senast: Lovehorse
·
P
Avel Hej! Jag har en häst som är efter hingsten Cordial och morfar är Luron. Jag undrar bara om det är någon som vet något om dessa hingstar...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: PolCord
·
Katthälsa Dags för stackars Batman att sluta sina dagar:cry: Det började med att jag och min syster tog hem en stallkatt från där vi har våran...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka