Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har själv upplevt en tvillingfödsel där båda överlevde och blev friska och sunda hästar. Det är iofs länge sedan nu (1986) som mitt fjordsto fölade och fick två små stoföl. Den minsta av dem vägde 12 kg när hon föddes och den stora ungefär det dubbla, men som fullvuxna blev de exakt lika höga. Visserligen små för att vara fjordhästar, 128 cm, men båda fick så småningom fullstora avkommor.
Katinka?! Eller finns det någon fler i fjordaveln som jag missat.
Till ts önskar jag stort lycka till och grattis till en lyckad fölning trots tvillingar!
GRATTIS!
Kul att allt gick bra och att både sto och föl mår bra.Jag har själv upplevt en tvillingfödsel där båda överlevde och blev friska och sunda hästar. Det är iofs länge sedan nu (1986) som mitt fjordsto fölade och fick två små stoföl. Den minsta av dem vägde 12 kg när hon föddes och den stora ungefär det dubbla, men som fullvuxna blev de exakt lika höga. Visserligen små för att vara fjordhästar, 128 cm, men båda fick så småningom fullstora avkommor.
Lycka till med underverken!
Men ååå, är det de stofölen som det berättas om i en serie som var med i min häst för många många år sen?! Det var just två stoföl, fjordhästar, och jag har bestämt för mig att mamman hette Katinka... Jag som trodde att de flesta serierna i tidningen var påhittade. Tror det var Lena Furberg som ritade serien.
Jag som trodde att de flesta serierna i tidningen var påhittade. Tror det var Lena Furberg som ritade serien.
GRATTIS!!!
Vilken grej! Vad ska dom heta? Hocus och Pocus?
Bara en sån där nyfiken fråga... Får du betala typ dubbla levande-fölavgifter till hingstägaren nu eller vad det heter.. hur blir det nu? *dum fråga*
Superfina fölisar i alla fall!!