Maran
Trådstartare
så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages tacksamt. Kyra, Pikeur etc är jättesnyggt, men går tyvärr fetbort av ekonomiska skäl nu. Kläder från märken i den prisklassen behöver ni alltså inte tipsa om. Vore kul om ni som har koll på utbudet vill tipsa om hur jag kan få ihop det som är kvar med det nya färgmässigt. Tyvärr var min tidigare så fylliga garderob, som innehöll allt från Börjes till Kyra, en salig blandning av färger, men allt passade ihop med minst ett annat plagg.
Shoppinglista:
- Varm, vindtät och vattentålig vinterjacka (ej dun) med sprund bak och som når nedanför rumpan.
- Termobyxor som inte skär sig mot vinterjackan
- Halvtjock jacka, typ figurskuren tunn täckjacka. T ex Mountainhorse hade sådana förut.
- Väst (ej dun)
- Fleecetröja som matchar västen
- Fleecetröja som passar en beige väst som är kvar
- Varma ridkängor, typ Groom från MH
Färgen på jackorna ska stämma någorlunda med minst 3 par av mina ridbyxor. För väst och fleece räcker det med att de passar till 2 par.
Jag har kvar:
- Ridbyxor i vinrött, marin, olivgrön resp. beige
- Mörkbeige väst, typ täckjackstyg
- Grå MH Easy Rider Steel
- Svarta shortchaps
- Grå hjälm
(och två vindjackor och tunna handskar)
Hästen är brunskimmel och har länd- och ridtäcken i mörkgrönt resp. blått. Dressyrsadel+träns är svart. Hoppsadel+träns är newmarket/brunt. Schabrak finns i brun, guldbeige, dimblå, mörkgrön, grå, ljus oliv, vinröd, klarblå, svart.
Shoppinglista:
- Varm, vindtät och vattentålig vinterjacka (ej dun) med sprund bak och som når nedanför rumpan.
- Termobyxor som inte skär sig mot vinterjackan
- Halvtjock jacka, typ figurskuren tunn täckjacka. T ex Mountainhorse hade sådana förut.
- Väst (ej dun)
- Fleecetröja som matchar västen
- Fleecetröja som passar en beige väst som är kvar
- Varma ridkängor, typ Groom från MH
Färgen på jackorna ska stämma någorlunda med minst 3 par av mina ridbyxor. För väst och fleece räcker det med att de passar till 2 par.
Jag har kvar:
- Ridbyxor i vinrött, marin, olivgrön resp. beige
- Mörkbeige väst, typ täckjackstyg
- Grå MH Easy Rider Steel
- Svarta shortchaps
- Grå hjälm
(och två vindjackor och tunna handskar)
Hästen är brunskimmel och har länd- och ridtäcken i mörkgrönt resp. blått. Dressyrsadel+träns är svart. Hoppsadel+träns är newmarket/brunt. Schabrak finns i brun, guldbeige, dimblå, mörkgrön, grå, ljus oliv, vinröd, klarblå, svart.