Mina nya svin!

Soppan

Trådstartare
Far jag presentera Glenn och Percy, mina nya kompisar :love:
De ar broder, 14 veckor gamla.
Tankte passa pa att fraga om nagon kan hjalpa mig med att gissa vad for ras/mix av ras (ar kopta i zooaffar) de kan vara samt vad deras farger kallas pa "marsvinssvenska" ;)

PERCY
percy.jpg

GLENN
glenn.jpg

Sv: Mina nya svin!

härmapa! :p

o tyvärr är det fel, för Glennar ser ut såhär:
glennute1.jpg

hehe nää skämt å sido!
supersöta! :love: o jättefina namn! :)

haha, din Glenn var ju axa jattesot :) Dopte mina efter Nilecity ;)

Forresten, hur funkar det att ha dem i koppel? Inte aktuellt an for mina killar, men sa smaningom kanske.

Va jag har lärt mig om marsvin och koppel går det att ha dom i det men att man då bara ska följa och absolut inte dra i dom för då kan deras ryggar gå av.

Ser ut som selfar!

Percy: Selt Golden
Glenn: nonselt choklad/vit/golden

(Rätta mig om jag har fel) :)

mina är döpta efter Glenn Hysén och Roland Nilsson! :D

kopplena fungerar sådär, blev så dumt så när jag väl hade haft på dom några gånger så regnade det länge så man fick börja om sen... men dom vande sig ju absolut. klart dom hellre är utan men det kändes käckt att kunna ha selarna också!

Ser ut som selfar!

Percy: Selt Golden
Glenn: nonselt choklad/vit/golden

(Rätta mig om jag har fel) :)
detta stämmer tycker jag men det är väldigt spetsnosiga i jämförense mot renrasiga self/non-selfar
startbild.gif

Hade ingen bild på en renrasig men detta är en "non-self" från zoobutik i sverige... Ngt att jämföra med kanske =)

Tack! Lite skoj att han blivit trefargad, jag hade aldrig sett ett trefargat marsvin innan :)

Hmm Lite svårt att säga eftersom iaf rex och teddy marsvin 'r recessiva anlag (det måste alltså finnas två av genen för att de ska bli strävhåriga) och även långhåren behöver två... Så det kan vara en rejäl korsning i de där två även om de på utsidan (om man tittar på bara pälsen) ser ut som nonself och self :p

Här kan ni läsa mer om just marsvinsgenetiken:
http://hem.spray.se/anette.linders/

För musen över fålglarna där uppe så kommer det fram olika länkar... Gå in på fakta och sen vidare till marsvinsgenetik :)

Senast ändrad av en moderator:

Self de golden vs Nonself Golden/Vit/Choklad ... I SVERIGE
I UK / USA heter det inte Self om jag har för mig rätt.. Det heter nog bara Shorthair eller Smoothair kanske.. Jag vet ine xD

Liknande trådar

Småbarn Jag har tva funderingar jag behover hjalp med eller kanske snarare asikter om. Sonen har précis fyllt tva ar och ar précis som en tva...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Småbarn Jag tycker detta ar en jattesvar fraga, hur mycket saker man ska ha till sina barn. Nar jag tittar i affarer blir jag barnsligt lyrisk...
2
Svar
25
· Visningar
2 948
Senast: Nillizan
·
Övr. Hund Snalla kloka Buke, kom med lite rad till en vilsen hundagare! For fem dagar sedan fick vi hem en rottis valp pa 10 veckor - det var...
2
Svar
23
· Visningar
8 703
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden