Mina katter har flyttat.

Lilla

Trådstartare
Har två 4 åriga honkatter. Den ena har varit innekatt hela livet och den andra har varit ute litegrann. Har nu flyttat dom till mina föräldrar som bor i hus.

Mina frågor.

1.Dom har en kastrerad hankatt som mina katter än sålännge är lite reserverad mot efter tre dagar i sitt nya hem.Det går åt rätt håll men hankatten vill inte va inne så jätte mkt. Tror ni att det blir bättre? Hannkatten har uppfört sig likadant när vi har skaffat tillökning förut men då har det varit kattungar.

2.Hur vänjer jag mina katter att va ute och hur länge tar det för en katt att veta var den hör hemma?

Sv: Mina katter har flyttat.

Låt dem bara vara inne under några veckor, så att de blir trygga i sin nya innemiljö. Låt dem sen följa med ut om de vill och var med dem ute, gärna med lina första tiden, ropa på dem ofta och belöna när de kommer. Sätt gärna in en kattlucka sen , så de alltid känner att de kan komma in när de vill, eller blir rädda ute.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
581
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 897
Senast: Frida.G
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar