Mina hundar ska vara med på...

Macken22

Trådstartare
:eek: Det ringde en tjej idag från SKK som ville ha en foxterrier till domarutbildningen, eller om det var en konferance :confused: . Men de ville väldigt gärna klämma och känna på en foxterrier och då ringer de mig!!!! :)
Bara för att jag bor i närheten och har två stycken. Hanen har jag ställt en hel del med goda resultat (tyvärr är han en ständig nr två, det lyckas alltid finnas en bättre när vi är ute) Ska få visa domarna hur en snygging ser ut!

Jag frågade ifall de ville se en icke rastypisk oxå, och det var inte helt omöjligt. Fast tiken hatar att visa upp sig.
Men jag undrar jag hur det kommer sig att just jag blev utvald :confused:
Men vad roligt det ska bli att få visa upp sin snygging! :D

Sv: Mina hundar ska vara med på...

Ja! Jag som lagt utställningarna på hyllan i över ett år... Kanske därför de ringde mig???
Nu blev jag sugen på att ställa honom igen! :d Fast det har inte varit "passande" domare för mig senaste året. Hoppas jag kan ställa lite nästa år, måste genast kolla upp domarlistorna. Har ingen lust att åka till norrland för en "bra" domare. Det saknas bara två cert till championatet, det bara måste jag ha :D

Gud nu blir jag så sugen på utställning, jag får hem valpen v.45 så nu ska jag kolla upp valputställningar :)

Har kollat domarlistorna, eller snarare de som fanns... Lilla stockholm klingar riktigt bra i mars. Jag har blivit lite kräsen... Vill gärna ha utländska domare, då min hane är av den mindre modellen (helt godkänd storlek, men ser ut som lilleplutt brevid andra) så brukar de vilja ha den mindre modellen då de svenska har blivit lite för stora...

:love: vill oxå ställa valp, när min hane var valp åkte jag på allt... han var alltid bland den 5 BIS-hundarna. bäst var han BIS 2:a!!!! på inofficiella alltså.

Vi kanske syns vid ringarna i vår :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar