Som rubriken lyder. Har två hästar i ett litet stall, inne är det bara dom två men ute går de bredvid andra hästar. Problemet är att de inte kan vara utan varandra. Är jag ute och rider den ena medan den andra står i boxen så kan väl ungefär hela Sverige höra vad den ensamma hästen tycker. Sparkar, skriker, snurrar runt i all oändlighet. De beter sig exakt likadant båda två när de blir lämnade av den andra. Ute i hagen är det väl ungefär samma sak, blir lite mer springande där såklart.
Den ena är en unghäst på vila och den andra ska ridas som vanligt, ca 5 gånger i veckan men det är en pers varje gång det är dags för ett ridpass. Är så rädd att den ensamma i panik ska skada sig.
Hur kan jag träna det här? Jag förstår att de blir mer fästa vid varandra när det bara är de två i stallet, de är dessutom hagkompisar. Men på något sätt måste jag kunna underlätta det här för som det ser ut just nu är det ohållbart.
Tacksam för tips!
Den ena är en unghäst på vila och den andra ska ridas som vanligt, ca 5 gånger i veckan men det är en pers varje gång det är dags för ett ridpass. Är så rädd att den ensamma i panik ska skada sig.
Hur kan jag träna det här? Jag förstår att de blir mer fästa vid varandra när det bara är de två i stallet, de är dessutom hagkompisar. Men på något sätt måste jag kunna underlätta det här för som det ser ut just nu är det ohållbart.
Tacksam för tips!