Hästälskaren
Trådstartare
Jag är en tjej på 14 år och som ridit på ridskola i 7 år. Ridning är det bästa jag vet och har nyligen (för ca 3.v sen) blivit medryttare på en häst. Jag har ridit 4 gånger på den hästen och alla gånger har jag haft sällskap av mina kompisar som har egna hästar. Men nu ska jag rida på söndag igen och ingen av dem kan följa med. Frågade då min pappa om vad han tyckte o eftersom att min bonus mamma är en hästmänniska så tyckte hon att jag inte alls skulle får rida själv. Då tog ju pappa hennes parti. Kände att det känndes som att de trodde att jag inte var duktig nog för att rida själv. Hade tänkt att rida i paddocken och ca 20 meter från paddocken bor ägaren till hästen. Rider alltid även med mobil men min envisa pappa lät sig inte övertalas så nu sitter jag här och tycker det är orättvist. Förstår väll att de är lite nojiga då jag bara annars ridit ridskolehästar och aldrig ridit själv. Men vad tycker ni hade ni låtit mig ridit ut själv. Tacksam för alla svar utom de som bara är otrevliga tack! Självklart får ni komma med lite kritik men inte låta taskiga, hände i andra inlägg jag skrev. Tack på förhand!