Min vackra älskade ragdollflicka igen... *bildbomb*

Sv: Min vackra älskade ragdollflicka igen... *bildbomb*

Hon är verkligen jättetjusig!
Men jag förstår inte hur du lyckas ta så fina bilder. Min katt ska jämt fram å titta så fort kameran dyker upp. *s*

Jag tycker att det borde vara en mänsklig rättighet att få ha en egen ragdoll, så tills det blir det så kommer jag fortsätta visa bilder för att få fler folk på fall! :D Tänk den dagen när vi alla sitter här på kattforumet och visar varandra bilder på våra jättefina ragdolls..! :angel: :D

/Erica

Ja, visst kommer det bli en enorm utmaning att fotografera bebisar! Det är ju då det är upp till bevis, om jag kommer kunna lyckas lika bra som jag hoppas. ;) :D Hursomhelst så blir det jättespännande!

Corax - Hemligheten bakom att ta bra bilder är att ta måååånga bilder, och sen radera 90% av dem! :D Sen underlättar det förstås att ha kameratränade katter - mina har ju vuxit upp med kameran i ansiktet och bryr sig inte ett jota om dem. Möjligtvis så är den sömnframkallande, de tycker matte är jobbig som ska hålla på och fåna sig med en PRYL jämt, istället för att gosa eller busa med dem! ;)

/Erica

Jag tycker att det borde vara en mänsklig rättighet att få ha en egen ragdoll, så tills det blir det så kommer jag fortsätta visa bilder för att få fler folk på fall! :D Tänk den dagen när vi alla sitter här på kattforumet och visar varandra bilder på våra jättefina ragdolls..! :angel: :D

/Erica

Visa på du :d :love:
Köpa nån kan jag ändå inte, sambon är allergisk men reagerar bara på långhårskatter.... men titta kan jag gärna göra!! :love:

Ja, jo, jag vet att man måste ta en miljard bilder för att få typ EN bra. :D Men kattusling har en tendens att inte alls vilja sitta still. Sover han så gör han men då ser man ju inte ögonen.
Jag tror nog inte han är så fotogenique helt enkelt. Till skillnad från vissa andra. T.ex vissa Ragdolls här i tråden. :angel: :D

Det här är nog den enda bra bilden jag har på skrället där man ser hans blå; :love:
http://i22.photobucket.com/albums/b302/canidia/Tengel.jpg

å nu blev jag kär:love:

Visa på du :d :love:
Köpa nån kan jag ändå inte, sambon är allergisk men reagerar bara på långhårskatter.... men titta kan jag gärna göra!! :love:
Jag vet en person som blivit frisk från sin kattallergi via en alternativ behandlingsmetod, känd för att vara effektiv mot allergier (och som jag tänkte prova mot min pollenallergi). :idea: :D

/Erica

Ja, jo, jag vet att man måste ta en miljard bilder för att få typ EN bra. :D Men kattusling har en tendens att inte alls vilja sitta still. Sover han så gör han men då ser man ju inte ögonen.
Jag tror nog inte han är så fotogenique helt enkelt. Till skillnad från vissa andra. T.ex vissa Ragdolls här i tråden. :angel: :D

Det här är nog den enda bra bilden jag har på skrället där man ser hans blå; :love:
http://i22.photobucket.com/albums/b302/canidia/Tengel.jpg

Han är jättefin! :love: Om inte katten vill sitta still får man hålla fast katten lite fint. ;) Eller åtminstone distrahera den en liten stund. Dimma är egentligen inte ett dugg fotogenique, hon är helt omöjlig att fotografera jämfört med min hane. Han ligger oftast bara där och ser söt ut, medans Dimma ska grimasera och blunda och vända bort huvudet. *suck* Man får ta lika delar tålamod, envishet, kel och smek, distraktion och milt våld. :angel:

/Erica

/Erica

Nejnej, du har missuppfattat alltihop!
Tänk när vi sitter här allihopa och visar bilder på våra devons :love: :angel:

Nejnej, du har missuppfattat alltihop!
Tänk när vi sitter här allihopa och visar bilder på våra devons :love: :angel:

Sakta i backarna... Birmor var det juh! ;)

Ps till TS: säg till om du vill ha förlossningshjälp med ungarna! :bump:

IMG_0700.jpg

MochSmyser.jpg

Ja jag tycker också han är jättefin och jag är ju inte ett dugg partisk. Nejdå. :angel: :D

Tyvärr har han en knix på svansen så jag valde att kastrera honom rätt kvickt så jag inte skulle få för mig att använda honom ändå. Han skulle nog kunnat gå riktigt bra på utställning. Men men...

Jag har länge funderat på att boka kompis för ihållande av katt alt. gos/kel/lek. Men det blir ju aldrig av. Sen är min lägenhet så rörig (nåja, snarare liten)och det gör det hela ännu svårare. *mutter*

Åh vilken liten sötnos! :love: Helt underbar bild tillsammans med mamma!

Tack för erbjudandet om förlossningshjälp, men jag har sån tur att jag har en ragdolluppfödare som bor ett par hus härifrån som erbjudit sig att hjälpa till ifall det krisar! :bow:

/Erica

Men att ställa ut en kastrat med svansknick är ju inget problem! :idea: Så prova! Det är ju bara fertila katter som inte får ha knick.

Och klart han ska få en kompis! :love:

/Erica

Jag vet att man får ställa knixkastrater ;) men jag vet inte om han skulle tycka det var kul (bortförklaring! :p ). Han är ändå över två år och har nog blivit rätt feg av sig (bortförklaring igen!). Tyvärr.
Sen har jag aldrig ens varit på en kattutställning så det känns som om det skulle vara ett alldeles för stort (och nervöst)projekt för min del.

Jag menade en kompis till Mig som kunde hålla katten när jag fotade. ;)
Men å andra sidan så har jag tänkt länge på att skaffa en "flickvän" till honom. Var å kollade på en URSÖT liten ragdoll-tjej förut men jag tycker att jag bor för trångt (38).
Och sen blev jag osäker på om jag inte skulle satsa på en birma till.
Fast skulle jag få chansen till en sån som Dimma så skulle jag inte tacka nej. För jag vet vad jag vill ha (oavsett om det är en rag eller birma)och det är en blåmaskad.
Finns förrästen ragdoll som brunmaskad (inte bicolour som väl är med "bläs")?

Ursäkta ett rörigt inlägg. :o

Jag vet en person som blivit frisk från sin kattallergi via en alternativ behandlingsmetod, känd för att vara effektiv mot allergier (och som jag tänkte prova mot min pollenallergi). :idea: :D

/Erica

Du får gärna rapportera när du provat, funkar det så vore det ett alternativ till sambon. Förstår ju att han inte vill äta mediciner varje dag bara för att jag promt ska ha en långhårig kisse :angel: Våran korthåriga går ju hur bra som helst, och flera korthåriga i samma hem är inte heller nåt problem. Men så fort han kommer hem till grannen så känner han av deras Main Coon, och hemma hos mamma när norska skogisen levde så sprutade tårarna ur de knallröda ögonen o han snorade satan. Så jag vill inte utsätta honom för det om det går att undvika. Men kan man behandla så är det ju ett alternativ att överväga. :)

Åååååh.... Jag skulle så gärna vilja ha en raggis :love:

Åhhh.. Raggis ungar i haninge. Nu få min man se till att låsa dörren.

Synd att vi bör i en etta! *vill-HA*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka