Min vackra älskade ragdollflicka igen... *bildbomb*

Cheeserica

Trådstartare
Idag har vi haft en riktig underbar slödag här hemma, jag och kissen. Helt ledig dag och husse åkte ut på motorcykeltur och lämnade oss tjejer för oss själva. ;) Vi bor på tredje våningen med fönster åt ost, syd och väst, vilket betyder att vi har härligt solljus i lägenheten från morgon till kväll. Helt perfekt tillfälle för en ordentlig fotosession med andra ord!

Min lilla Dimma är ju nu 4 veckor in i dräktigheten och ägnar största delen av dagarna åt att sova. Som en äkta ragdoll vill hon ju dock förstås vara där matte och husse är, så det blir många sovplatser man hinner upptäcka varje dag! :D

Sen kunde man ju förtås inte sitta instängd i en lägenhet hela dagen när det var så fint väder! ;) En liten soldränkt promenad runt gårdarna här omkring hann vi med också, i lagom Dimma-tempo.

Här kommer en liten solig bildbomb som jag hoppas ni njuter av (nästan) lika mycket som jag! Bäst att jag lämnar över ordet till husets bästa historieberättare...

Förmiddagen inleds med en provliggning av hallmattan. Här kan man hålla utkik över hela lägenheten, och människorna måste förstås titta på vackra mig varenda gång de går förbi!

dimma251.jpg

I vardagsrummet står husses leksak framme sen gårdagkvällens tv-spelande. Det är ett ombyggt volvo-bilsäte som numera tjänstgör som racingstol för Xbox-spelande pojkar. ;) Perfekt liggplats för en liten kissemiss! (håret fastnar jättebra på den!!)

dimma255.jpg

dimma254.jpg

Matte säger att hon älskar mina tassar. Och visst är de ganska söta va? Jag har jättefina långhårstofsar mellan tårna! :love:

dimma252.jpg

dimma253.jpg

Sv: Min vackra älskade ragdollflicka igen... *bildbomb*

Vardagsrumsmattan är också jättemysig att sova på. Den är tjock och mjuk och ullig, och så matchar den min päls så fint också! (matte tycker den är praktisk för då behöver man inte dammsuga lika ofta - det tycker vi fyrbeningar i huset är bra! ;) )

dimma256.jpg

Mmmm, du och jag, gosmattan..!

dimma257.jpg

Sen fick jag äntligen gå ut!! Då blir man genast pigg. Så fort jag får selen på mig så vet jag, då sitter jag beredd vid dörren, redo att springa ut i trappan och möta världen och mina beundrare!!

dimma258.jpg

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Matte lät mig gå nästan precis dit jag ville, bara hon kunde stå i solen. Tur att jag har ett långt koppel så jag kan bestämma själv!

dimma260.jpg

Medan jag undersökte gården och matte filosoferade så kom det en pippi på besök. Han tyckte nog jag var väldigt fin för han satt där väldigt länge och tittade på oss!

kraka.jpg

Jag tyckte det var mycket roligare att äta gräs! Smaskens!!

dimma259.jpg

Efter ett tag så tröttnade jag så jag tog med matte hem igen. Tur att jag hittar här i trakten numera, annars hade vi nog gått vilse bland husen! När vi kom hem igen så blev jag tvungen att inspektera huset. Jag hörde något i vardagsrummet :eek: och sköt rygg för att skrämma bort inkräktarna! De blev så rädda så de försvann innan matte hann se dem. Nu fick matte ta av mig kopplet så jag kunde fortsätta sova!

dimma261.jpg

Mattan i datarummet fick bli första anhalten! Den är stor och bra så man kan sträcka ut sig ordentligt, dessutom håller man koll datorerna så inte mössen rymmer!

dimma262.jpg

Snark snark...

dimma263.jpg

I vardagsrummet finns ett stort bord också. Jag lägger mig såklart alltid mitt på duken, där får man bäst utsikt och så kan man titta ut genom fönstret också. Funkar bra som sovplats också faktiskt, jag provade idag!

dimma264.jpg

Om man behöver svalka i vårvärmen kan man lägga sig på fönsterbrädan precis vid balkongdörren. Den är bred och skön.

dimma267.jpg

dimma265.jpg

Men bäst är nästan alltid mitt egna klösträd i sol-gula kattrummet!

dimma268.jpg

Se mig djupt in i ögonen... Du är en kotlett! Nähä, det fungerade inte den här gången heller...

dimma270.jpg

Åh, klia lite mer åt höger matte, däääär ja..!

dimma269.jpg

Nej, nu tror jag minsann att jag börjar bli trött igen!

dimma271.jpg

Hej på er för denna gång, önskar stans snyggaste ragdolltjej!

dimma272.jpg

/Erica

Åh vilken härlig färg. Vad e det för ras?

Jättevackra bilder!
Nästan så jag har lust att spara ihop till en "fin" kamera och lära mig mer om fotografering.
Gillar "kotlettbilden" och fågelbilden mest. :love:

Åh vilken härlig färg. Vad e det för ras?

Jo som sagt, det står bland annat i rubriken och ett par gånger i min text också. :rofl: :D Hon är en jättesöt ragdoll. ;)

Reykur och Heulwen - Tack! Man behöver faktiskt ingen "fin" kamera för att ta fina bilder egentligen, men jag måste säga att det förstås är lite lättare när man har en samarbetsvillig kamera! Älskar både den och katten. :love: :D

/Erica

OMG! :love:

Det finns katter, och så finns det Dimma!
Ge mig!! :love:

Hihi, kul att du gillar henne! Jo, här kommer bli bebbar om ungefär en månad, jag längtar sååå! Gissa om ni kommer få se bilder på dem då..! ;)

/Erica

Jaha, visste inte att det var en ras. Har ingen koll på raser :o

Jättefin är hon!

Lite nyfiken, är färgen på päls och ögon typisk för just ragdoll? Tycker jag har sett birmor som är lika? Eller har jag blandat ihop raserna?

Otroligt vacker katt! :love:

Skall du sälja ungarna så hojta till :angel: :D

Det borde vara förbjudet att trigga igång mitt ragdoll-begär så :mad: Nu blir jag ju ÄNNU mer sugen!!! :cry:

Fy fasen vad vacker hon är :love: Superfina bilder!!!

Heeeeelt underbar!!!!!!!! :love:

Min nästa katt blir en ragdoll!!! Snart. :bump:

Färgen finns på många raser, men det är bara inom raserna Ragdoll, Siames och Birma som katten inte får ha en annan färg. Maskad heter den, eller Colorpoint på riktigt.

Hon är mycket vacker, den blivande mamman!! Du kommer få massor av möjligheter att ta vackra bilder när hon fått dom små, fast det är lite utmaning att fota småttingar.

ååh ragdolls är så vackra :love:

hade det inte varit för allergisk sambo så hade jag drömt om en sådan i framtiden

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka