Min ungkatt är knäpp

cowgirl81

Trådstartare
Har en kastrerad hankatt på 8 månader. han äter nästan allt, Tex, kanelbulle, tunnbröd, skulle ja glömma bunken med muffinssmet kvar på bänken så hoppar han gensat upp och börjar slicka. Han är väldigt snabbt framme om ja tar mig ett glas oboy, vänder ja ryggen till är han där och slickar i sig. Finns de nån mer som har en katt som beter sig så här. Kan även tilläggas att badskummet äter han också upp. Och finns det nått jag kan göre så han inte äter detta, för jag har svårt att tro att detta är bra för han.
Mvh Hanna

Sv: Min ungkatt är knäpp

Min är likadan. Han är lite mer än 1 år.
Man får helt enklt vara med och ta bort sakerna direkt efter man ätit så inget står framme.

Min katt är förtjust i vatten. När man duschar så vill han vara med för att lapa i sig det som rinner.
När vi har våran pool framme dricker han ur den..
Han dricker även ur handfaten när man tvättar händerna.
Han är också ofta uppe på diskbänkem för att dricka.

Man blir helt tosig, men jag vet inget som kan få honm att sluta.. :(

Jo jag kom på att han äter rå potatis. Nån som vet om det är farligt. Och är de nån som vet om choklad är farligt för katter. Vet de är farligt för hundar. Mvh Hanna

I något forum läste jag att det var choklad var giftigt för katter, dock vet jag inte om det är sant, tror faktiskt inte det.

Rå potatis; Ingen aning... Jag tror inte det, men jag ska inte säga att jag vet.. :crazy:

Okejj då får ja vara extra noga med att inte vända ryggen till då ja ska ha oboy och sånt med choklad i. Vill ju inte han blir sjuk.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 955
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur