Min undernärda Rottistik

Zeeke

Trådstartare
Tog en omplaceringstik den 28 Mars som var kraftigt undernärd, närmare bestämt med 10 kg. Ej avmaskad på ett antal år och en öroninflammation som var hemskt svår. Hon fick flera olika antibiotika kurer, sövdes flera ggr och spolade öronen och olika örondroppar.
Bakterieprover togs och hon hade Pseudomanabakterier som är svåra att få bukt med men NU efter 3 månader så är hon en frisk och levnadsglad liten tjej med lagom hull.

Bild då hon kom och hoppade upp direkt i min famn:

Krlekvidfrstagonkastet.jpg

Exakt 3 månader senare:

Sv: Min undernärda Rottistik

Tycker det känns så fint när misskötta hundar blir omhändertagna och får ett bra liv hos någon som bryr sig. Lycka till med henne i framtiden. :bow:

Tycker det känns så fint när misskötta hundar blir omhändertagna och får ett bra liv hos någon som bryr sig. Lycka till med henne i framtiden. :bow:

Tack så mycket.:) Denna tik är den andra Rottistiken vi har tagit som omplacering och Rottishanen vi har nu tillsammans med Cilla är oxå en omplacering.

Typiskt, jag brukar kunns se filmer.

Ja hur som helst ;)
Kul när man tar hand om en hund och allt går bra och man lyckas.
Lycka till med båda :)

fin hon har blivit tycker hon fortfarande är lite mager men smaken är som baken delad. Men hur gammal är hon??

fin hon har blivit tycker hon fortfarande är lite mager men smaken är som baken delad. Men hur gammal är hon??

Hon har inte uppnått sin målvikt så du har helt rätt i att hon fortfarande är lite i underkant. Jag tar det pö om pö med hennes viktökning. Hon har precis fyllt 5 år.

Tog en omplaceringstik den 28 Mars som var kraftigt undernärd, närmare bestämt med 10 kg. Ej avmaskad på ett antal år och en öroninflammation som var hemskt svår. Hon fick flera olika antibiotika kurer, sövdes flera ggr och spolade öronen och olika örondroppar.
Bakterieprover togs och hon hade Pseudomanabakterier som är svåra att få bukt med men NU efter 3 månader så är hon en frisk och levnadsglad liten tjej med lagom hull.

Bild då hon kom och hoppade upp direkt i min famn:

Krlekvidfrstagonkastet.jpg

Exakt 3 månader senare:

ÅÅÅÅ vad fin hon är.
Hon är faktiskt lite lik min tik på 14 mån.
Du har verkligen gjort ett bra jobb. Tack för att det finns så goda människor.
lycka till med tjejen:banana:

Jättefin och ett jättebra jobb verka ni ha gjort med henne .och vilka vackra drag hon har och ögonen ä'r ju underbara :love:
Sen hur hon TITTAR på dig nä'r hon leker :rofl: HELA tiden är hon noga med att matte ska se henne :love:

Tack alla för Era kommentarer.:) Ja jag är jätteglad och stolt över att jag lyckats få en harmonisk och lycklig vovve av henne

Så fin hon har blivit - och vilka gulliga rynkor hon har i pannan:) Grattis till ett väl utfört arbete med era hundar!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272
Hundhälsa Min snart 8 åriga schäfer har återkommande besvär av öroninflammationer i båda sina öron och nu verkar till och med våra veterinärer ha...
Svar
16
· Visningar
4 068
Senast: Filur F
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 487
Senast: Och_Aye
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 469
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka