Min underbara svärmor!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Fick ett brev med posten idag: En chokladkaka (70% kakao), ett utklipp ur en tidningsartikel (Gravida bör äta mörk choklad) och ett kort meddelande: "Hej vännen! Lite gott ibland i medicinskt syfte får man äta, vilken tur - och med gott samvete dessutom! Kram Svärmor."

Tidningsartikeln handlade alltså om att gravida bör äta mörk choklad för att få i sig tillräckligt med zink, järn och koppar samtidigt, framför allt under de sista tre graviditetsmånaderna. Detta är viktigt för hjärnans utveckling, tillväxen och immunförsvaret.

Ååå, jag har inte bara fånga världens bästa kille, jag har även fått världens bästa svärmor på köpet!!!

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Kalaspinglan skrev:
Ååå, jag har inte bara fånga världens bästa kille, jag har även fått världens bästa svärmor på köpet!!!
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Stort Grattis till dig!:)
Jag har också en helt underbar svärmor, och en underbar man (sedan 23 år tillbaka!) samt 5 underbara barn!!

Lycka till med "maggen"!!
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Jag hade en fantastisk svärmor sist jag var gift. Har behållit delad vårdnad av henne, fast hennes son och jag är skilda sen fyra och ett halvt år.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

emma74 skrev:
vilken tur du har!!!

min vill så väl, men allt blir bara fel :angel:

Ja, det är bara tur. Jag tänker på det ofta vilken tur jag har!!! Min bästa vän har en svärmor som är precis tvärtom.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

lippan skrev:
Stort Grattis till dig!:)
Jag har också en helt underbar svärmor, och en underbar man (sedan 23 år tillbaka!) samt 5 underbara barn!!

Lycka till med "maggen"!!

Tack tack.. :-)
Vad härligt att läsa om din familj. Är det det som kallas för "tomtebolycka".. :)
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

CillaW skrev:
Jag hade en fantastisk svärmor sist jag var gift. Har behållit delad vårdnad av henne, fast hennes son och jag är skilda sen fyra och ett halvt år.

Vad härligt att du kan behålla kontakten med henne!!!
Jag har faktiskt också kontakt med min fd svärmor - hon ska eventuellt tillfrågas om hon vill vara dagmamma åt vår plutt! Tycker det är lite strongt av min sambo att tycka att det är helt okej faktiskt.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Kalaspinglan skrev:
Tack tack.. :-)
Vad härligt att läsa om din familj. Är det det som kallas för "tomtebolycka".. :)

Kan man kanske säga :rofl:
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Grattis och välkommen ut ur garderoben! ;)

Det låter helt underbart! Så där är min mamma, men hade jag berättat för min "svärmor" hade hon mer tyckt att det var konstigt gjort! :rofl: Alla är dom olika!!

/Timsetim
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Har också fått en underbar svärmor.
För att inte tala om svärfar som jag bara har såå kul i hop med.

Svårt att fatta att man har en toppenkille och han har en toppenfamilj. Verkligen hela familjen! :bump:

/Åsa
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Timsetim skrev:
Grattis och välkommen ut ur garderoben! ;)

Det låter helt underbart! Så där är min mamma, men hade jag berättat för min "svärmor" hade hon mer tyckt att det var konstigt gjort! :rofl: Alla är dom olika!!

/Timsetim

Hihi.. tack tack.. :-)
Hur går det med de små??!
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Kalaspinglan skrev:
Vad härligt att du kan behålla kontakten med henne!!!

Inte bara henne faktiskt, utan också ex-svågern, och förstås exet själv. Han är ett jättebra ex.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Grattis! Till din svärmor menar jag.

För lika underbar som min man är lika gräslig och mardrömslik från helv :crazy: ... är min svärmor. Dessbättre har hon tagit sitt förnuft till fånga och håller sig härifrån. Fast ... det är nog det långa avståndet på 8 km som gör det. Tänkte inte på det!

Men herregud hon träffade ju sitt barnbarn till midsommar förra året. Räcker inte det?!? För att inte tala om att hon faktiskt ringde i augusti för att fråga hur det var med henne. Då låg vi på sjukhuset för utredning av både tillväxten och hjärtfelet ... fast vad är det att bry sig i? Hon går ju sin decoupage-kurs och renoverar huset och är sjukpensionär för hon har ju både kol och artos i ett knä ... inte att förlömma! Så vad är ett barnbarn då: En piss i Mississippi gissar jag!! Och när barnbarnets mamma sen inte är imponerad av över manchesterklänningen i storlek 50 som barnbarnet fick när hon föddes och hade storlek 25 ungefär eller nallen med en hård klump i magen som snarkar när man trycker på den och skrämde livet ur både barnbarnet och hennes föräldrar ... nej det kanske är jag som vid närmare eftertanke är boven i dramat.

Men låt det vara så. Ingen är lyckligare än jag att jag faktiskt slipper henne.

:banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow:

Oj förlåt jag tror jag spårade ur lite. Men min svärmor lyckas plocka fram det absolut sämsta i mig.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Gul13 skrev:
Grattis! Till din svärmor menar jag.

För lika underbar som min man är lika gräslig och mardrömslik från helv :crazy: ... är min svärmor. Dessbättre har hon tagit sitt förnuft till fånga och håller sig härifrån. Fast ... det är nog det långa avståndet på 8 km som gör det. Tänkte inte på det!

Men herregud hon träffade ju sitt barnbarn till midsommar förra året. Räcker inte det?!? För att inte tala om att hon faktiskt ringde i augusti för att fråga hur det var med henne. Då låg vi på sjukhuset för utredning av både tillväxten och hjärtfelet ... fast vad är det att bry sig i? Hon går ju sin decoupage-kurs och renoverar huset och är sjukpensionär för hon har ju både kol och artos i ett knä ... inte att förlömma! Så vad är ett barnbarn då: En piss i Mississippi gissar jag!! Och när barnbarnets mamma sen inte är imponerad av över manchesterklänningen i storlek 50 som barnbarnet fick när hon föddes och hade storlek 25 ungefär eller nallen med en hård klump i magen som snarkar när man trycker på den och skrämde livet ur både barnbarnet och hennes föräldrar ... nej det kanske är jag som vid närmare eftertanke är boven i dramat.

Men låt det vara så. Ingen är lyckligare än jag att jag faktiskt slipper henne.

:banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow:

Oj förlåt jag tror jag spårade ur lite. Men min svärmor lyckas plocka fram det absolut sämsta i mig.


Åååå stackars dig. Tur att du kan hålla upp det hela med lite humor i alla fall! Kan du inte hyra in en ny svärmor, en granne eller så? ;-)
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Hahaha jo nog måste man ta det med en smula humor :rofl: annars blir jag knäpp i huvudet. SOM TUR ÄR: Har farfar skaffat en ny fru ... eller min hell-svärmor hon lämnade man och då två åriga sonen (min make alltså) för att finna sig själv tillsammans med en annan man i Holland ... som vi kallar farmor som är en hyvens svärmor och farmor. Så mest synd är det egentligen om mannen som har en sån mor; Tänk själv och betyda absolut noll och ingenting för sin egen mamma? Snacka om mardröm.
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Här finns en till som har berikats med "världens bästa svärmor" :love: :love: :love: !
Hon är den klokaste kvinna jag vet och min absoluta förebild. Jag kan prata med henne om precis allt och hon lyssnar verkligen. Trots att hon faktiskt fyllt 81 år så är hon otroligt "up-to-date" och har ett sunt förnuft som alla människor borde få lov att vara innehavare av!

Många många kramar till min svärmor Elsa :love: :bow: :love: :bow: :love: :bow: :love:
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Men Pinglan! Väntar du barn? När blir tillökningen?
Grattis :bump:

Grattis även till en bra svärmor. Det är min också. Inte världens roligaste precis men hur snäll och generös som helst!
 
Sv: Min underbara svärmor!!!

Gul13 skrev:
Hahaha jo nog måste man ta det med en smula humor :rofl: annars blir jag knäpp i huvudet. SOM TUR ÄR: Har farfar skaffat en ny fru ... eller min hell-svärmor hon lämnade man och då två åriga sonen (min make alltså) för att finna sig själv tillsammans med en annan man i Holland ... som vi kallar farmor som är en hyvens svärmor och farmor. Så mest synd är det egentligen om mannen som har en sån mor; Tänk själv och betyda absolut noll och ingenting för sin egen mamma? Snacka om mardröm.

Hahaha... tack, du har gjort min kväll! Skrattar gott efter att ha sett en upprörande dokumentär på svt-webben.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp