Min underbara häst!!!

G

goindra75

Måste bara få berätta om min underbara häst.

I går så red hon jag har hästen hos min häst och jag fick uppleva något som jag aldrig tidigare sett i verkligheten.

Han är inte så utbildad än vi håller på.
Hon skulle bara visa mig en sak som jag gjorde fel och hoppade upp men när hon satt på honom red hon i ca 30min och min häst gick som en gud, jag fick gåshud och tårarna rann. Det va inte min häst som gick där. Han va tagen från Sagorna.

Han gick i form som aldrig förr, jobbade med hela kroppen öppna sluta skänkelvikning jo allt.

Kan tyvärr inte beskriva mer än att han såg ut som en sago häst och hon som red han passar han så bra.
De ser ut som om de är gjorda för varandra.

Sorgligt är att min häst har så mycket kapacitet och jag kanske inte är rätt ägare för honom.
Men han är mitt allt så jag kan inte sälja han.

Det roliga är att hon som red han vill fortsätta rida han.

Min Tinker är en Sagohäst.

Sv: Min underbara häst!!!

Det är så härligt när man får ett sånt ögonblick! :love:

Ta det väl till vara och göm det väl, så du kan ta fram det och minnas en dag när det behövs!

Jag kommer aldrig att kunna glömma det ögonblicket i hela mitt liv.

Jag blev stolt.
Fick frågan om jag inte blev ledsen eller avundsjuk för att det inte va jag som satt på.
Men varför?
Jag fick ju se det och det är det som räknas.
Tjejen som red sa att han är en väldigt speciell häst

Tack sa ju jag och är jätte stolt över min lilla gris:love: :love: :love:

Det är underbart att se sin älskling göra något man blir stolt över! :love: Det kan vara någon pyttelitet eller någon jättestort.
Hoppas att tjejen som red honom kan fortsätta rida och kanske även visa dig hur hon gör, det lär du dig mycket på!
Har du någon bild på din sagohäst? :p

Hon ska hjälpa mig har hon sagt. Ska börja med att låna hennes häst lite. För att finslipa.

Har bilder men inga fina ska försöka få in dom i datorn bara.
Ska ta kort när hon rider honom och lägga ut här då får ni se på min sago häst.

Hejsan!

Jag vet precis hur du menar! :banana: Jag hade själv ett sådant där ögonblick i måndags då min tränare kom för första gången sedan nov.-05. Vi började med att hon red min häst, för att känna hur han utvecklats under vintern (han är snart 4 år) och min häst går kanon bra! :bump: Och sedan rider jag och det fungerar! Visst, inte allt och inte utan slit från min sida, men han dansar fram i stället för att ifrågasätta. Hurra!! Vi avslutade med en härlig skrittur ut i skogen, som belöning till oss båda :rofl:

Livet är härligt!!

Hästar är underbara.

Trodde bara inte att min kunde bli så vacker.
Det va som en Dröm

Men det är väl bra att veta att han kan! :) Tar du kurser för en bra tränare, så blir ni jättefina tillsammans!
Lycka till!

Ni gör mig ju bara ännu gladare.
Och jo vi ska börja träna nu tillsammans. Men jag är så rädd... Mest Nervös...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar