Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gry

Trådstartare
Min dotter har fram tills för några veckor sedan varit helt underbart snäll, glad och, tja, medgörlig. En liten solskensknubbig lintottad älskling som verkligen spred glädje och leende. Nu lottar jag ut henne till högsbjudande. Eller nej, det gör jag inte, men tanken far fram ibland. :devil:
Nu är allt tvärtom, precis tvärtom och alltid på ett annat sätt än mitt sätt och hon har ett humör som kan få en sinnessjuk dreglande pitbull att framstå som lite ur balans bara, i jämförelse med henne då alltså.
Jag vet att jag borde glädjas över framstegen och att hon utvecklas till en egen individ. Jag vet att eftersom hon är min dotter inte kan fortsätta vara medgörlig och rätta sig efter andra :angel: men det är svårt. Just nu vill jag bara ringa efter en exorcist och se om det hjälper. Testa iallafall. Eller be doktorn om ngt lugnande.
Det går väl över???
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

:rofl: :rofl: :rofl:

Ha ha ha, det här är bara början ska du veta... :D

Nej, men allvarligt.. Det är klart att det går över... om några år eller så... :cool:

Lycka till så länge!! :banana:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

:rofl: :rofl: :rofl:

Ha ha ha, det här är bara början ska du veta... :D

Nej, men allvarligt.. Det är klart att det går över... om några år eller så... :cool:

Lycka till så länge!! :banana:


:devil: Tack för stödet. Puh... nu sover hon iallfall en liten stund. Trotsig in i det sista tills hon somnade halvt ståendes mot sänglampan hon ska pilla på för att hon vet att jag blir skitiiriterad när hon inte ligger ner ;) Min älskling :crazy: :D
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Nu är smekmånaden över, välkommen till verkligheten!!

*skämt åsido*

Nä, men det blir alldig lika lätt efter första trotsperioden. Det går naturligtvis i vågor, men riktigt lika enkelt blir det inte mer.
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Hej och välkommen till 2-årsklubben...:smirk: Själv har jag en dotter på 2 år och 4 månader och hennes förvandling kom för ca 3 månader sen och ibland kan jag bli precis hur förvånad som helst över hennes utbrott som skulle göra en mentalsjuk avundsjuk...:crazy: Vi har väl en 3-6 hysteriska anfall per dag, allt ifrån kläder - INGA kläder, till åka bil - INTE åka bil, allt beroende på humör eller hur jag råkar lägga fram det hela... Tyvärr är det väl mest jag som råkar ut för dessa utbrott (kanske beroende på att sonen föddes för 2½ månad sen...) och jag gick senast för en timme sen och hoppades på att nån skulle komma och stjäla ungen ur vagnen men vem :devil: vill ha en unge som vrålar så hela samhället tror det är krigsövning??!!

Från att vara fullkomligen underbar till en liten :devil: tar det mindre än en mikrosekund, och nästa gång Dramaten söker barnskådisar kommer jag varmt rekommendera min fantastiska tvååring :love: :love:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

:devil: Tack för stödet. Puh... nu sover hon iallfall en liten stund. Trotsig in i det sista tills hon somnade halvt ståendes mot sänglampan hon ska pilla på för att hon vet att jag blir skitiiriterad när hon inte ligger ner ;) Min älskling :crazy: :D

Och HUR irriterad och förbannad kan man inte bli på dem trots att man älskar dem så innerligt??! Det är konstigt faktiskt att en så liten person kan få en vuxen så ARG?? Man får verkligen visa prov på behärskning ibland... Men å andra sidan som min mamma säger; titta dig i spegeln så kan du sen undra över varifrån din dotter fått sitt temprament. HERREGUD...:crazy: :eek:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

:rofl: min dotter har ju lämnat NEJ fasen men blir nästan nostalgisk nu när jag läser ditt inlägg. Mellan 2-3år hade hon en period när hon notoriskt sa NEJ till allt (även om hon menade JA) :rofl: De är helt enkelt underbara och hemskt tålamodstprövande
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Hur är det ens MÖJLIGT att säga NEEEJ så fort?!! Det ligger liksom längst fram i munnen på henne och måste ju alltså ut först, innan nåt annat kan komma ut... Märkligt.
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Hur är det ens MÖJLIGT att säga NEEEJ så fort?!! Det ligger liksom längst fram i munnen på henne och måste ju alltså ut först, innan nåt annat kan komma ut... Märkligt.

Har du läst "Viggos nej" för henne?
Det är en helt underbar liten bok som passar barn i den åldern.. :cool: Det var min sons absoluta favoritbok hela året mellan två och tre.

Jag kan verkligen rekommendera den! :bump:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

: Vi har väl en 3-6 hysteriska anfall per dag, allt ifrån kläder - INGA kläder, till åka bil - INTE åka bil, allt beroende på humör eller hur jag råkar lägga fram det hela... :

Känns igen milt sagt! Min pluttenutt vägrar ha kläder på sig oxå. Får man mot all förmodan på henne med tvång en tröja i detta kalla trähus så sliter hon av sig den bums. Och tandborstningen är en riktig rysare. Atmamedecinen :crazy: . Ska inte följa med i bilen, ska inte klä på sig, ska inte äta, ska äta när man dukar undan, ska inte borsta tänderna, ska borsta själv, får inte kamma håret, ska inte kissa på toa, ska inte byta blöja osv osv hela dagarna.
Mellan varven känner jag igen henne. Så jag har nog inte råkat få med mig fel hem någonstans. Men ryyyyys vilket humör!!!!

Hur länge håller det i sig?
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Har du läst "Viggos nej" för henne?
Det är en helt underbar liten bok som passar barn i den åldern.. :cool: Det var min sons absoluta favoritbok hela året mellan två och tre.

Jag kan verkligen rekommendera den! :bump:

Har två andra böcker om Viggo och de är bra så jag kan gärna testa den. Jag har läst Emmas jevla verkstad varenda kväll nu i tre månader så jag är öppen för förslag :angel: Bokhyllan är fullproppad med böcker, min son på fyra ääälskar böcker, men min dotter vill ha sin förbenade verkstad varje kväll ändå. Min son var inte alls sån här! Han var lagom jobbig hela tiden utan perioder, ibland ganska jobbig ibland lite jobbig. Men inte denna totalförvandling från gulleplutt till rasande monster!!!!!
Undrar vem hon brås på??? :angel:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Går över vet jag inte :devil:
Har en idag snart 4 åring som är snäll ena sekunden och en skitunge nästa.
Min åttaåring har nu åter blivit en :devil:

Så här hemma trottsas det dagarna i ända. Tålamodet tryter, barnen petar på varandra, retas, det är nej till allt jag ber dem om, gråt när de inte får som de vill, gap och skrik att mamma inte är snäll.

Ibland vill man gå och gräva ner sig en stund för att nån timme senare komma tillbaka som en tålmodig mamma som klarar allt.

Jag väntar fortfarande så att säga :D

Men alla barn är ju olika så du får kanske en trevlig 4 åring, vem vet?

Det är underbart att vara mamma!
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Vänta tills 4 års trotsen kommer och hon ifrågasätter ALLT!
(varför gör du så, varför är det så)

nej men allvarligt, klart det går över. Tar lite tid bara:angel:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Enbokssyndromet känner jag igen!
"Det här är Alfons Åberg, han är fyra år, han är snäll ibland och busig ibland....osv"
Efter ett halvår kan man sova sig igenom kvällsläsningen.
Men det är övergående. Trotsen är också övergående, vid 18-19 år lugnar det sig betydligt...
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Men det är övergående. Trotsen är också övergående, vid 18-19 år lugnar det sig betydligt...
:eek: :eek: :eek:
*yyyyyyl* sliter mitt hår!!!

Tur de är så innerligt söta när de sover! :love: :love:
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Och HUR irriterad och förbannad kan man inte bli på dem trots att man älskar dem så innerligt??! Det är konstigt faktiskt att en så liten person kan få en vuxen så ARG?? Man får verkligen visa prov på behärskning ibland... :


Jamen exakt! Precis så är det! Och ändå långt där inne päser jag av stolthet när hon rasande stampar med fötterna coh lägger armarna i kors- herregud vilken självständig och uttrycksfull dotter jag har! :love: Om hon bara lär sig tygla sitt humör lite och försöker tona ner sinnessjuk dobermann med adhd lite så bådar det gott inför framtiden! Ingen som kan sätta sig på henne inte! :p

Min son gjorde inte så. Om jag sa något gjorde han tvärtom utan bråk :D
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Våra döttrar verkar vara varandras spegelbilder...:smirk: Idag har jag (bara som exempel) utkämpat följande krig;

1. Påklädning på morgonen som slutade med naket barn vid frukostbordet för att hon öht skulle få i sig nån mat...

2. Skulle själv få på sig sina byxor vilket slutade med illvrål för att bägge benen envist ville ner i samma ben, och jag fick INTE hjälpa till...

3. Skulle inte borsta håret innan vi åkte till stan (och jag vÄGRAR ha med en unge med hysteriskt tovigt morgon-hår till stan!) och sen lugnade hon sig om hon fick sina spännen..:smirk: (Hur kan en unge på 2 år veta så in i h-vete mycket??!)

4. Skulle åka kundvagn och blev GALEN när lillebror satt i samma vagn...?!

I bilen på vägen hem somnade hon av ren utmattning (konstigt??!) och nu är hon med sin pappa på väg till farmor som ska få lite av terrorn ikväll!! :angel: :D :D

(Och hur konstigt det än låter så kommer jag sakna henne som en tok ikväll när vi ska gå och lägga oss...:love: )
 
Sv: Min tvååring måste vara besatt av en tvärtomande...

Har du läst "Viggos nej" för henne?
Det är en helt underbar liten bok som passar barn i den åldern.. :cool: Det var min sons absoluta favoritbok hela året mellan två och tre.

Jag kan verkligen rekommendera den! :bump:

Jodå Viggos nej finns här hemma och läses med fascination! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp