Min tvååring bara vandrar i hagen...

P

Preed

Hej

Jag har ett 2-årigt sto som skiljdes från sin mamma nu i våras då jag sålde henne. Hon har tidigare varit från sin mamma förra sommaren i 3 månader då hon åkte på unghästbete medans jag hade kvar mamman här hemma.. I mitten på maj sålde jag nu hennes mamma och hon var såklart orolig, hon har inga andra hagkompisar att gå med här hemma, däremot står det ett tiotal andra hästar i hagar bredvid hennes.. Hon har även i år varit borta på sommarbete..

Så till problemet.. Nu efter betet så verkar hon rastlös, hon vandrar fram och tillbaka i hagen i princip hela dagarna och jag vet inte vad jag ska göra åt det.. Ingen i stallet verkar vara intresserad av att ha sin häst med min, trots att hon är jättesnäll osv.. Tips? Det är ju inte bra att hon vandrar 15m, vänder, vandrar 15m, vänder osv osv osv, det måste ju slita på lederna?

Sv: Min tvååring bara vandrar i hagen...

Klart det sliter. Men det enda sättet att bota är nog hagkompis.
Dessutom bör en tvååring ha någon att leka med.

hästar ska inte vara ensamma, skaffa en hagkompis

Hej
Tips? Det är ju inte bra att hon vandrar 15m, vänder, vandrar 15m, vänder osv osv osv, det måste ju slita på lederna?

Lederna... det måste slita något fruktanvärt på psyket och hon får väl magsår stackarn.

Du måste lösa hagkompisproblemet, pronto... jag kan inte ens förstå att man låter en 2 åring gå själv, särskilt när den så tydligt visar att den lider av det.

Senast ändrad:

Många tvååringar skulle nog bli lika knäppa som din om den fick gå själv. Det sliter väldigt mycket på hennes ben det där vandrandet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 988
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 061
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag behöver verkligen hjälp😣 Fick hem en ny häst här för några dagar sedan dom skulle vara guda snäll och trygg, tanken var att han...
Svar
8
· Visningar
1 871
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka