Min Tuva är borta.

Sleepan

Trådstartare
Har tänkt sälja min lilla vädurshona eftersom jag ska åka till Australien i vår och känner att jag inte bara kan lämna över henne på mamma och pappa.
Hon har dock haft några skumma knottror på öronen som vi ville skulle försvinna innan vi satte ut henne på annons.
Men, så långt kom vi aldrig.

Idag när jag kom hem från jobbet kom mamma och berättade att hon var borta.
Tuva brukar hoppa omkring lös inne i huset när vi är hemma, men fick göra det även när mamma var iväg en sväng. Och när hon kom tillbaka fanns inte kaninen någonstans.
Hon letade överallt och kom tillslut fram till att hon måste hoppat ut genom kattluckan. :(
Inte helt osmart kanin det där..

Så jäkla tråkigt känns det, det var ju inte såhär jag skulle bli av med henne. Känns inte alls kul att min lilla nin är ute i vida världen helt ensam. . .

Liten Tuva..
6099302.jpg

Sv: Min Tuva är borta.

Ja, jag hoppas hon dyker upp igen.
Hennes bur står ute på gräsmattan, får väl se om hon letar sig in i den..

Har du tur har hon inte skuttat så långt utan sitter och trycker någonstans.
Min kanin kom bort en vinter för några år sedan då en hund som en kompis hade med sig sprängde sig in i uteburen :crazy:
Min ena honkanin dog och hanen sprang iväg, han återfanns ca 200 meter därifrån av en familj som hade en fet honkanin som hette Lisa i en bur, min lille pilske gris (;)) satt utanför och försökte få kontakt :D

Sätt upp lappar och leta, det är ju iallafall varmt ute och gräs, klöver och maskrosblad finns det överallt att äta :)

Lycka till.

Nej, har inte sett henne, fast jag har inte varit hemma på ett tag nu.
Känns lite dumt att inte va hemma, ifall hon kommer tillbaka, men kan ju inte direkt sitta hemma och spejja hela dagarna heller.

Får nog bara hoppas på att hon längtar hem...

Vacasso: tack :)

Hon är återfunnen.
Efter att inte ha visat sig på de 4 timmarna mamma var hemma var vi övertygade om att hon hade stuckit, men när vi kommer hem från Växjö typ 4 timmar senare, så sitter kaninrackarn på mattan.
Har inte en aning om vart hon hållit hus, och lär väl inte få veta det heller.
:p
Skönt att hon inte hade stuckit iaf! :)

Hon är återfunnen.
Efter att inte ha visat sig på de 4 timmarna mamma var hemma var vi övertygade om att hon hade stuckit, men när vi kommer hem från Växjö typ 4 timmar senare, så sitter kaninrackarn på mattan.
Har inte en aning om vart hon hållit hus, och lär väl inte få veta det heller.
:p
Skönt att hon inte hade stuckit iaf! :)

Vad skönt! :) Våra har alltid gömt sig på något finurligt ställe (ofta inomhus :p) medan vi har sprungit runt och letat som galningar...

Gud va skönt att höra!
Mina kaniner smet från sin utebur! Snacka om att jag var rädd att inte hitta dem igen!
Men hittade dem senare gnagandes på maskrosblad under grannens traktor! Kul tyckte dem nog det var, det var nästan lögnlöst att få tag på dem!

Vad bra att hon kom tillbaka.Vad fin hon var.
Jag hade en kanin en gång som jag hade fått som vuxen.Han var lite speciell tycker i v fall jag.man släppte ut honom på gräsmattan så sprang han runt där och tittade in i buren emallanåt.När han sedan tyckte att det räckte att vara ute så gick han bara in i sin bur.
Min andra kaninhane kunde sticka iväg men han stack aldrig speciellt lång.Han var väll lite rädd och så var han ju halvblind med.
Min kaninhona haha hon stack all världens väg om hon ville så det var bara att gå ut å gå med henne i selen.
Men vad kul att din kanin kom tillbaka.Jag e så sugen på att skaffa mig en ny kanin.Det var några år sen nu.

Åh, vad skönt att hon kom tillbaka!

Jag har haft flera kaniner som rymt. En blev ivägjagad av en hund och kom aldrig tillbaka... En försvann när han blev skrämd när jag var ute i trädgården med honom. En annan lyckades öppna sin burdörr och smet iväg, fast henne hittade vi som tur var några timmar senare hos grannen ca 200 meter bort...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 866
Senast: Trissa
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17