Vi hade hoppträning idag och jag red åter en c-ponny som jag fått rida en del på sistone. Lektionen fick ett väldigt abrupt slut då hästen tvärnitade vid ett hinder och jag gjorde en klockren vurpa och landade lite tokigt. Jag kände att jag fick en smäll i skallen och vis av erfarenheten vet jag att det kan innebära hjärnskakning. Jag har inte börjat må illa än men det kan komma med en viss fördröjning, så jag avbröt lektionen vilket även ridläraren tyckte att jag skulle göra.
Det låg ju lite hindermaterial bredvid hindret och jag landade givetvis på dessa så jag är mör lite varstans, ffa ryggslutet/början av svanskotan och vänster ben. Hoppas att det hinner gå över till på lördag för då ska jag tävla hoppning igen (lyckligtvis med en annan häst).
Tillägg: Undrar hur farao jag ska kunna ta mig upp på sovloftet. Vänster ben funkar dåligt med smärta vid höften...
Det låg ju lite hindermaterial bredvid hindret och jag landade givetvis på dessa så jag är mör lite varstans, ffa ryggslutet/början av svanskotan och vänster ben. Hoppas att det hinner gå över till på lördag för då ska jag tävla hoppning igen (lyckligtvis med en annan häst).
Tillägg: Undrar hur farao jag ska kunna ta mig upp på sovloftet. Vänster ben funkar dåligt med smärta vid höften...