W
Wedjat
Var tog den vägen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får göra en samlad bedömning. På Cint.se kan man skriva nästan vad som helst. Inte för att det är Bukefalos ansvar. Men om en användare säger att det mockas sällan så öppnar det för andra användare att fråga hur ofta det mockas då? Om svaret blir att det bara mockas fem gånger om dagen så borde de flesta inse att det mockas mer än nog.Hur ska en moderator veta om det är saklig kritik när någon kommenterar att hästarnas boxar mockas för sällan eller att personalen är grinig, att en häst visst har lämnats att dö i en hage, eller att ridlärarna överanvänder piskan?
Vad är det som säger att det inte är ett konkurrerande stalls personal som skriver de sakerna?
Och hur ska en moderator kunna skilja på om litenlisa_ridläger2010 som skriver om det underbara ridlägret verkligen är en deltagare som ger en saklig syn, eller om det är ridskolechefen som försöker göra smygreklam för sin verksamhet?
Vilket inte är ett argument för locket på. Det är som att säga att personbilar bör förbjudas då det finns fortkörande rattfyllon.(Vet att jag raderat trådar där en ny användare kommit in och frågat om rekommendationer vid valet mellan ditt eller datt, och där en annan ny användare i inlägget efter har skrivit en lysande rekommendation av ditt, och där båda användare skrivit från samma IP-nummer, alltså samma dator/bostad.)
(båda användare skrivit från samma IP-nummer, alltså samma dator/bostad.)
Ursäkta, men det låter som ett vattentätt sätt att undvika att få input om ridskolor. Visst så finns det privattränare som alltid försöker ragga elever. Men att de som driver ridskolor skulle ha tid att kolla igenom radannonserna tror jag inte. Alltså återstår de som är eller har varit elever på ridskolorna. Men de får ju inte yttra sig, för det finns ju en teoretisk möjlighet att någon postar smygreklam.Efterlysning av tränare, ridskolor, ridläger, resor och liknande läggs lämpligen under Radannonser.
mvh
IngelaH
Ursäkta, men det låter som ett vattentätt sätt att undvika att få input om ridskolor. Visst så finns det privattränare som alltid försöker ragga elever. Men att de som driver ridskolor skulle ha tid att kolla igenom radannonserna tror jag inte. Alltså återstår de som är eller har varit elever på ridskolorna. Men de får ju inte yttra sig, för det finns ju en teoretisk möjlighet att någon postar smygreklam.
Skall man vara konsekvent så bör man ju även förbjuda folk att diskutera olika klädes- och utrustningsmärken öppet. För man kan ju aldrig vara säker på att det postas smygreklam...
För gränsen mellan äkta reklam och användaromdömen är flytande. Om jag säger att Aigle Start är en utmärkt ridstövel för en 500-700:- så är det inte mindre reklam än något som Aigle kommer med. Dock så ses det som "finare" än äkta reklam just för att det är självupplevt. Men om jag skulle höja den stöveln till skyarna och på fullaste allvar hävda att det är en universalstövel (vilket den inte alls är) så får jag finna mig i att folk ifrågasätter mig.
Jag tycker att det är tråkigt att ni moderatorer och admins inte riktigt verkar uppskatta interaktivitetens fördelar fullt ut. Minsta lilla teoretiska möjlighet till missbruk eller "fel" löses genom att lägga locket på. Det verkar som om man backar in i framtiden.
MVH
/W
Och vad kan det bli för konsekvenser om någon skulle skriva "fel"? Cint.se finns ju fortfarande.Många liknande trådar om ridskolor eller ridläger eller tränare i Abisko, Borås, Kristinehamn, Haparande, Åmål, Lund, Örebro, Karlstad, Kalmar, Visby, Gnarp, Karesuando, Dorotea, Hallsberg, Tjörn, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Leksand, Borlänge, Kristianstad, Uddevalla, Vadstena, Ulricehamn, Årjäng, Åby, Linköping, Kopparberg, Askersund, Eskilstuna, Kungsör, Luleå, med mera som startats av Anna, Britta, Kalle, Pelle, Olle, Valter, Valfredina, Elisabet, Jöns, Knut-Helmer, Dag-Otto, Johanna, Petra, Ella, Beatrice, med flera och vad de nu heter och var de nu bor, har utmynnat i skitsnack med rena personliga påhopp eller rent utav gratisreklam för flera anläggningar och varför ska Gunnar som enskild person vara ansvarig för andras påhopp eller bjuda på gratis reklam på sin sida?
Ja. Ni gör det dessutom svårare för er själva då ni är grovt inkonsekventa. Diskutera specifika varumärken går ju visst bra, trots att de kan vara vissa kedjors egna märken. Och tydligen så verkade det som om ridsportsaffärer som hade ett personnamn i titeln (t.ex. Larssons Ridsport) inte fick diskuteras då gubben Larsson kunde ta illa vid. Medans affärer som hade mer opersonliga namn (t.ex. Sadelgjordens Hästbutik) fick diskuteras hur som helst. Logiken var väl att LR ansågs vara ett familjeföretag, medans SH inte var det.Tycker du fortfarande att vi moderatorer och sidägare tar den "enkla vägen" för att krångla till det för oss alla forumanvändare.
Aldrig funderat på att ändra på reglerna? Och bara för att folk inte kan föra sakliga diskussioner om saker och ting i detta nu betyder inte att det måste vara så.Du är inte den första att starta en liknande tråd och säkert inte den sista. Men samma regler som gäller för oss andra forumanvändare alltså även oss moderatorer och sidägaren Gunnar, måste gälla även för dig.
Mvh
IngelaH
moderator
Ursäkta det sena svaret, men jag glömde faktiskt bort den.Och vad kan det bli för konsekvenser om någon skulle skriva "fel"? Cint.se finns ju fortfarande.
....
Aldrig funderat på att ändra på reglerna? Och bara för att folk inte kan föra sakliga diskussioner om saker och ting i detta nu betyder inte att det måste vara så.
Du kanske kan förklara för mig vad exakt det är som gör att Cint.se klarar sig utmärkt medans Bukefalos är i ständig fara?Men vad spelar det moderatorer/sidägare här för roll att cint.se finns? Vad har det med vartannat att göra?
Då kan du väl gå till cint och skriva/läsa istället?
Nu så är det 2010 och forumägare som tror att de kan sitta och bestämma massa saker (som om själva poängen med forum inte vore tvåvägskommunikation) borde ta och tänka över saker en smula... Stagnation = död.Och varför skulle de ändra regler för just dig när vi andra 40.000 nåt användare som registrerat oss godkänt dessa regler. Och det har ju även du gjort när du blev medlem här. Gillar du inte hur det funkar här så är det ju bara att inte gå hit så slipper du reta dig.