Min telefon och dess minne

bettysmatte

Trådstartare
Jag känner mig så korkad, och jag hoppas att någon kan hjälpa mig med mitt telefonproblem. Har en Samsung Galaxy Ace som jag varit supernöjd med länge, men som på sistone mer och mer håller på att driva mig till vansinne med att tala om att internminnet är nästan slut och/eller att meddelandeminnet är fullt (kan ej ta emot sms). Jag har plockat bort app efter app och har numera endast avast virusapp, facebook, photobucket, smhi och outlook kvar. Och ändå är mitt internminne nästan helt slut. Varför???? Är det som med en dator att man måste "tömma en papperskorg" efter att man tagit bort saker, eller vad kan det vara som felas? Min telefon är snart ingen smartphone alls, för snart kommer jag inte att kunna ha kvar några appar alls... :( Hjälp!!

Sv: Min telefon och dess minne

Har du mycket foton på telefonen? Det var som boven när man Samsung Galaxy 4 var full. Går ju att se vad det är i telefonen som tar upp mest minne :)

Nej, det tror jag inte i alla fall? Jag har ca 100 foton och inga filmer alls. Tar bort mina sms väldigt ofta. Jag vet inte vad jag mer kan göra?

Testa att gå in i inställningar och den lagring. Där kan jag i alla fall på min telefon se vad det är som tar upp mest plats :)

Det som tar upp mest plats verkar vara outlook och facebook. De verkar tillsammans använda ca hälften av mitt minne, om jag inte läser det helt fel. Jag har använt 170 mb av mitt minne och har ca 19 mb kvar, säger min telefon. Men då är jag ju tyvärr inte nöjd, för jag har tvingats plocka bort ett par appar som jag saknar... Har min telefon ovanligt lite internminne, eller är det en vanlig storlek?

Jag har inte samma modell som du, men när minnet på min telefon blev fullt hittade jag av en slump att jag kunde gå in och rensa cache-minnet program för program i listan med installerade appar. Det frigjorde en hel del utrymme och telefonen blev mycket snabbare på kuppen. Nu går jag in och rensar regelbundet för det byggs på ganska snabbt har jag märkt.

Tack för tipset :) ! Gick in och rensade och frigjorde ca 1,2 mb på det här viset. Alltid något. Får se hur länge det håller denna gången!

Gärna ännu fler tips :)!

Jag har en Samsung galaxy xcover och håller på att bli galen på att inte hitta någon iställning för att flytta över appar till minneskortet istället för att de ska ligga på telefonens minne. IRRITERANDE att ha telefonens totalt 1,08 G knökfullt medan minneskortets 7,41 GB knappt är påbörjat. Jag och maken (som brukar ha koll på såntdär) har letat oss gråhåriga och det finns verkligen ingen inställning för att flytta över saker till minneskortet - annat än foton.

Har också Samsung och har samma problem. Jag har installerat en app som heter AppMgIII. Den gör så att de flesta nya appar installeras på minneskortet. Nackdel är att smartphonen är långsam.

Det jag inte förstår är v ar bilderna lagras. Hur vet jag om de lagras i internminnet eller på minneskortet?

Det jag inte förstår är v ar bilderna lagras. Hur vet jag om de lagras i internminnet eller på minneskortet?
Gå in på kamerans inställningar, där kan man (åtminstone på min lur) välja var bilderna ska lagras.

På min S2 så går jag in via programinställningar för att flytta över till minneskortet. Kan det funka lika på din?
Programinställningar och sen finns det en knapp på varje app som man kan trycka på för att flytta den.

Det upptäckte jag på min också! Inställningar-program-hantera program. MEN den enda app som det gick att flytta var Facebook (och hitta.se låg nog redan på minneskortet). På mina andra appar var inte den knappen markerad, och gick då inte att trycka på. Men hux flux har jag drygt 30 mb ledigt, så det hjälpte ju en hel del :) !

På min S2 så går jag in via programinställningar för att flytta över till minneskortet. Kan det funka lika på din?
Programinställningar och sen finns det en knapp på varje app som man kan trycka på för att flytta den.
Har redan varit där och kollat, fanns ingen sån knapp på något av de program jag kikade på... :meh:

Kl.

Jag jobbar med sånt här, i en elektronikbutik, och jag vill slå ett slag för att ringa tillverkarens support, de är helt suveräna att ha att göra med vid sådana här tekniska frågor, speciellt samsung är väldigt kunnigs och tillmötesgående. Min mamma vågade ringa själv och begrep efter samtalet hur hon skulle göra, och hon har inte svart bälte i teknik precis ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 155
Senast: lundsbo
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar