Min stackars lilla kisse

Livssituation

Trådstartare
Gosade lite med min annars så ogosiga katt idag och märkte att hon inte hade den fräschaste andedräkten. Hittade det här:

20140315141742-90.230.173.157.jpg

Inte det mysigaste och tanden är dessutom lös :crazy:. Nu sitter jag och har mega kasst samvete för att jag inte märkt av någonting tidigare. :(

Hon är pigg, springer runt och busar, både själv och med sin kamrat samt äter bra och mycket och går på toa som hon ska. Ska självklart ringa veterinär men har dålig koll på bra kliniker centralt i Göteborg, någon som har spontant tips?

Vad är det bruna för något? Baskilusker antar jag, men något speciell? FORL?
Känner mig så urbota dum att jag inte märkt av något tidigare :banghead:

Sv: Min stackars lilla kisse

Det bruna är tandsten. Då tandköttet ser ut att gå upp på tanden skulle jag tro att den är drabbad av FORL/TR. Att tandköttet är så rött tyder på en inflammation.

En del katter visar inte alls att de har ont, utan väljer tex att tugga maten mer på ena sidan av munnen bara.

Gosade lite med min annars så ogosiga katt idag och märkte att hon inte hade den fräschaste andedräkten. Hittade det här:

20140315141742-90.230.173.157.jpg

Inte det mysigaste och tanden är dessutom lös :crazy:. Nu sitter jag och har mega kasst samvete för att jag inte märkt av någonting tidigare. :(

Hon är pigg, springer runt och busar, både själv och med sin kamrat samt äter bra och mycket och går på toa som hon ska. Ska självklart ringa veterinär men har dålig koll på bra kliniker centralt i Göteborg, någon som har spontant tips?

Vad är det bruna för något? Baskilusker antar jag, men något speciell? FORL?
Känner mig så urbota dum att jag inte märkt av något tidigare :banghead:

Blå Stjärnan är kanske inte centralt nog, men bra tycker jag!

+Stinaelin

Tack för svar! :)

Hon kommer att opereras, men de nämnde inget om FORL. Hon var inte så samarbetsvillig dock så får väl klarare svar efter op. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka