Min stackars katt

Babe

Trådstartare
Usch måste bara få gnälla av mig lite, det är inte ett dugg synd om mig utan det är synd om min gamle katt.

Mormor som vi kallar henne här hemma ligger på sjukhuset.
I fredags så snarkade hon mycket när hon sov, varpå jag sa till maken "jisses vad hon låter hon måste vara täppt i näsan". Trodde helt enkelt att hon var förkyld.
Helgen gick hon åt och var glad men lät som hon snarkade.
I natt blev det akut värre, katten kunde inte andas. In i bilen och iväg till blåstjärnan.
Där konstaterar dom att katten har andnöd, lungödem och hjärtsvikt. :cry:

Min lilla fina katt, hon är faktiskt bara elva år inte värd detta. Nu ligger hon kvar i en syrgasbur med vätske drivande dropp (för hjärtats skull) Veterinären vågade inte säga prognos eller något alls egentligen utan vi avvaktar till i morgon. Dock har dom börjat misstänka att det kan vara en tumör på sköldkörteln då dom hittat en knöl på halsen. Prover skall tas på denna och förhoppningsvis får vi svar i morgon.

Tycker så synd om henne, saknar henne redan.

/B

Sv: Min stackars katt

håller tummarna för er att det går bra!! men är det så att lille kissen behöver somna in så misströsta inte! hon har förmodligen haft ett bra liv med människor som älskat henne! och tagit hand om henne när hon har varit sjuk! och så så klart sänder jag dej massa tröstkramar!

Usch, så jobbigt! :( Jag håller tummarna för att ni snart får reda på vad det är och att kisse piggnar till igen!

Tack alla för att ni höll tummarna.
Det räckte dock inte denna gången och min fina underbara katt fick strax innan lunch somna in.
Hon var i så dåligt skick att det inte gick att ta ut henne ur syrgas buren för fler undersökningar. TUb i halsen med syrgas vågade inte veterinären då det var där knölen man funnit satt.
Så i samråd med veterinären togs det tunga beslutet.
Må hon vila i frid.
/B

Beklagar sorgen!

Tack alla för att ni höll tummarna.
Det räckte dock inte denna gången och min fina underbara katt fick strax innan lunch somna in.
Hon var i så dåligt skick att det inte gick att ta ut henne ur syrgas buren för fler undersökningar. TUb i halsen med syrgas vågade inte veterinären då det var där knölen man funnit satt.
Så i samråd med veterinären togs det tunga beslutet.
Må hon vila i frid.
/B

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka