Min sötnos fick somna in idag

Agapi

Trådstartare
Min lilla älskade kanin fick somna idag :(
Var med honom till veterinären före jul och hon tyckte han vägde för lite, och trodde att eftersom han bodde utomhus i bur gick all energi åt till att hålla värmen. Så han fick flytta in istället men gick bara upp 0,2 kg på två, tre veckor, trots att det inte var något fel på hans aptit.
Igår upptäckte jag att hans ena bakben inte fungerade som det skulle. När han gick släpades benet efter honom, men det verkade inte vara brytet för då skulle det ju ha hängt när man tog upp honom, vilket det inte gjorde. Antagligen var det åldersrelaterat, han var ändå lite över 8,5 år.
Såg honom för sista gången igår, eftersom han bodde hemma hos mamma och pappa och jag bor i en annan stad. Idag tog mamma honom veterinären och han fick en spruta och fick somna. Jag känner mig så hemsk som inte var där med honom, men jag klarar verkligen inte av sådana saker. Han hade fått en massa godsaker att äta innan, men han hade inte orkat äta upp allt. Han satt mest bara i ett hörn, kunde väl inte flytta sig pga. benet.

Känns så overkligt, saknar honom så mycket :( Hade önskat att han skulle få somna in hemma utan några sjukdomar inblandade, som min andra kanin gjorde. Kändes så hemskt att ha en tid för när det skulle hända... Men nu slipper han i alla fall lida mer, det är det viktigaste.

mns.jpg

Sv: Min sötnos fick somna in idag

vad tråkigt:cry: :(

många tröstkramar....

alltid lika tråkigt när något sånt händer. Men himmelen är nog en vacker plats och på sätt och vis så finns han ju med dig för alltid. Bara att kika upp mot stjärnorna, och han spanar antagligen till dig också emellanåt från skyarna blå =)

*tröstkramar*

Inte ska du känna dig hemsk för att du inte var med honom på slutet!
Din mamma var väl där, eller? Och säkerligen en djursjukvårdare eller veterinär också.
Jag har varit med när kaniner fått sista sprutan, de har först somnat och sedan har de slutat andas (och då har de inte märkt det själva, som det verkar) - har aldrig sett någon panik eller ångest hos dem utan det har gått lugnt till!

8,5 år är mycket för en kanin tycker jag!
Försök minnas roliga stunder, även om det känns svårt så här i början.
*tröstkramar och snyftar själv till...min pojke dog av ålder i somras, 9 år gammal*

Det känns bara så... Men mamma var där, veterinär och veterinärsassistent. De tog hand om honom efter också, ville inte att han skulle behöva ligga i någon frys tills kälen gått ur marken för att kunna begrava honom :(

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Lyan
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad