Min söta Nikita

Sv: Min söta Nikita

Så otroligt söt :love:
Har själv en dvärgschnauser valp, en svart hane. Jag funderar lite på när du trimmade första gången? Har fått tips om att vänta tills vi haft honom i ungfär 4-5 månader.

Va nog ungefär vid fyra månaders ålder men då hade jag kammat massor med underullskammen innan. Viktigast av allt är att kamma, kamma och åter kamma om man vill ha en bra päls. Sen är det ju inte säkert att man får det ändå men den lär ju iaf vara bättre än vad den var innan. Har du någon som ska trimma eller gör du det själv?

Inga kort på din bebis?

Jag har aldrig haft en hund som man trimmar förut så jag tänkte få hjälp av ett "proffs" i början och sen försöka lära mig själv eftersom. Har faktiskt aldrig fått tipset att använda en underullskam utan bara fått höra att man ska använda karda och stålkam varje dag. (Eller menar du karda då du skriver underullskam?) Det här med trimning är en helt ny vetenskap för mig så jag tar tacksamt emot alla råd :confused: ! Jag har försökt söka lite på internet om trimning men jag har inte hittat någon bra sida för en total nybörjare på området. De sidor jag har hittat har förutsatt att man kan lite innan och tar inte upp det grundlägande.

Har massor av kort på honom men jag är ny på forumet och måste först lista ut hur jag ska lägga in det på bästa sätt :D
Men snart kommer att kort :idea:

Varifrån kommer din guldklimp?
Och i vilken stad bor du? Är det i närheten av Stockholm vet jag en som är jätte duktig och verkligen trimmar hela hunden. De flesta klipper ju under hakan och bak i rumpan, de allr värsta hela hunden.

Nej, menar underullskammen. Den är a och o för en schnauzerägare :) Men kamma med vanlig kam först så att det inte är några tovor. Och var inte rädd för att ta i med underullskammen, på de flesta hundar lossnar det väldigt mycket. Fråga i en välsorterad djuraffär efter underullskam, ofta har de rött eller gult skaft och är ganska så dyra. Är det nåt du undrar är det bara att fråga!

/Schnauzerexperten :smirk:

Tyvärr så bor vi lååångt ifrån Stockholm... i Skellefteå. Det blir ca 80 mil att köra så vi får försöka hitta en duktig trimmare här uppe :) . Vovven kommer från en kennel ca 20 mil söder ut från oss, Norrbystrands kennel.

Tack för tipset med underullskammen, jag ska åka och investera i en redan idag!

Ja det var ju lite väl långt att åka!

Hoppas du såg att jag pm:ade dig med bild på den sort jag tycker är bäst!

Lycka till med allt!

Hej, jo jag såg PM:et. Tack ska du ha för hjälpen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka