min ponny är en gris..

S

sinner

eller ja, hon kanske blir..
pållan hade på nåt ännu ej utrett sätt tagit sig ur boxen troligen i morse, och stod förnöjt och mumsade på grisarnas foder... slaktgrisfoder från lanmännen... har ingen aning om hur mycket hon knaprat i sig, men det är nog en del.. hur stor risk föreligger för kolik eller förstoppning tror ni??
hon beter sig ganska normalt, men hon verkar inte så intresserad av att beta i hagen... till saken hör att hon har flyttat och fått en ny vän och är ute med honom för första gången idag, så jag vet ju inte hur mycket det spelar in i beteendet....
nån som varit med om liknande??
tillägger att fodret var torrt.... :confused:

Sv: min ponny är en gris..

är ju svårt att säga men skulle gå med den och se vad som händer och sen hålla lite uppsikt. Lyssna om magen låter

hon blev sig själv igen ganska snart, bara hon fick läxa upp sin nye pojkvän lite:D ingen skada skedd, men hon har väl fått sin årliga dos av protein nu antar jag...:D

hon blev sig själv igen ganska snart, bara hon fick läxa upp sin nye pojkvän lite:D ingen skada skedd, men hon har väl fått sin årliga dos av protein nu antar jag...:D
He, he, typ:D Se till att hon dricker ordentligt några dygn nu bara. Iof brukar inte grisfoder svälla (pigfor?) men det blir ju ganska kläggigt...

ja då, hon gillar tydligen vatten, för hon står och leket med mulen i det halva dagarna... fast nu verkar det som om hon fått nog av väta..(skitsur pålle i hällregn..)

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 444
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare