Min nya sele *hjälp*

Sv: Min nya sele *hjälp*

Såg efter att jag skrivit att hästen står och sträcker huvudet över boxdörren. Sänk inte bröstan:idea:.

Du ska deffenitivt inte sänka bröstan, den ligger redan på bogspetsen som det är, höjer du den så den kommer ovanför bogspetsen så hamnar den ist på strupen så det är ju inget bättre alternativ. Jag skulle rekommendera att inte ha någon brösta eftersom det inte riktigt finns plats för det utan istället ha ett coller eller lokor, eller möjligtvis en ergonomisk brösta om den ger mer utrymme.

En bild säjjer mer än tusen ord haha:p:angel:
shoppen_fil.php

Tycker denna ser ut att sitta bra!;)

Även den ligger både på strupen och på gränsen på bogspetsen, det är det ständiga problemet med kraftiga ponnyer med kort, bred ansatt hals, en "bra" brösta får inte plats...

allmänt svar: oftast luras man av ponnyers och kallblods halsar. Jag har höjt bröstorna på ett flertal med gott resultat, och även kritiskt granskat andra med höga bröstor men glada och pigga hårt arbetande tävlande ponnyer...shettisar.

Jag lurades av Pontus hals, och på tävling i eskilstuna ville de dessutom sänka bröstan ett hål!
Här är två tydliga bilder av hur fel det blev:

Här är bilder från dagen då anders eriksson höjde bröstan fyra hål!
och en annan bild in action:

Senast ändrad av en moderator:

Som du själv skrev tidigare, det är sällan våra snälla hästar säger ifrån. Men det finns otaliga tankar om detta, jag har hittills inte sett en enda shettis eller tyngre ponny av samma typ som haft riktigt med plats för att kunna dra ordentligt med en brösta, men det är med mitt sätt att se på det.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 981
Senast: Takire
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Equilina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka