Min nya prins

fluffig

Trådstartare
Jaha då får jag väl presentera min nya prins som jag förhoppningsvis får hem om några veckor. Längtar som bara den.

Jag har letat runt i halva Europa för att hitta en katt som kan passa min Tös och till sist hittade jag honom i Sverige.:D

1327952487_resized.jpg


Med sina syskon

1327256339_resized.jpg


Han ska förhoppningsvis passa min gamla dam till nästa vinter

1326027887_resized.jpg


Gissa om jag längtar.

Har planerat en kull i ett år nu men den första hanen dog utan att de vet varför, den andra hanen visade sig ha en etta på HD röntgen, den tredje fick jag reda på var inte scannad för HCM och den fjärde vägde fyra kilo mindre än vad ägaren sa.:eek:
 
Sv: Min nya prins

Hjäääälp vad fin!

Det är möjligen inte du som skriver i en annan tråd, om hästar, och som skulle ta en kull ni i vår??:idea:
 
Sv: Min nya prins

Svarar här då :)

Vilket charmtroll! Hoppas han breddar till sig ordentligt, då kommer öronen sitta som ett smäck på den skallen! :D
 
Sv: Min nya prins

Haha är vi fler öronfeticher här.
Har letat efter en kille med öronen tätt så att de inte trillar ner för mycket och pekar på kvart i tre. :eek:

Båda föräldrarna har kanonöron så jag hoppas verkligen på honom han är så jäkla söt och dessutom en riktig clown enligt uppfödaren
:love:
 
Sv: Min nya prins

Öronen är en sak som avgör så jäkla mkt i kattens look så ja, jag är också ganska så fokuserad på dom :p
Däremot är jag inte så fokuserad på storleken, vilket många andra är inom min ras. Ett par väl placerade öron i normal strl. är mer värt för mig än ett par paraboler som inte är bra placerade.
Tycker det går en trend hos skogisen som jag inte gillar helt. Ja, dom ska ha stora öron med bred bas. Men blir dom för stora så fallerar ju hela trekanten. Ska dom ha paraboler och en korrekt trekant så får dom ju va långnästa som attan.

Men det var rätt tänkt av dig att satsa på ett par öron som sitter uppe på skallen i den åldern på en hankatt. Dom har ju en förmåga att trilla ner ordentligt vid sådär 2-3 år, när massan kommer.
 
Sv: Min nya prins

och blir dom för stora, blir dom oftast för smala i basen också. Jag tycker samma sak som dig, ett par korrekt placerade öron med breed bas, mycket finare på skogkatten :)
 
Sv: Min nya prins

Sööööt!!!:love:

Och vilken härlig uppsyn han har, den killen får ni nog fullt upp med...;)

Lycka till!
 
Sv: Min nya prins

Klart dom får fullt upp, det är ju en röd jävul :D

Har själv en padda här hemma i slyngelåldern, och ja, katter med rött är fan i mig ett slag för sig :p
 
Sv: Min nya prins

Haha
Jag kanske skulle vänta med renovering till prinsen blivit vuxen. :D

Hoppas han är precis så busig som han ser ut att vara för jag gillar katter med go. Tösebn är väldigt leksen och förstår inte alls varför gamla Basil inte vill leka, men är man 19 kattår så är man rätt trött även om han får sina ryck ibland. :eek:

Jag håller med om öronen för det är ju halva första intrycket på katten. I Polen och Holland verkar man gå på rena sateliter där halva katten består av jätteöron. Är så glad att jag hittade min prins på hemmaplan och längtar så tills jag får hämta hem honom.

Har tom anmält honom till Sydkattens utställning i Malmö i april. :love:
 
Sv: Min nya prins

Jag gillar också katter med go :D
Men ibland... ibland då vill man bara strypa det lilla fanskapet.
Hon har som sport att attackera blommor och dyl. hon vet att hon inte får ha sönder. Man kan gapa sig blå, ju mer man gapar ju mer fanatisk blir hon i det hon gör. Enda sättet att få henne att sluta är att gå fram till henne, då far hon iväg som en streck men är tillbaka så fort man gått därifrån. Hon gör ju alltid sådär när man ligger utslagen i soffan med.
Disktrasan ska dessutom alltid gömmas i sängen.............

Alla dom röda katter jag haft har varit ett slag för sig. Den lugnaste av dom är min vuxna hona jag har nu. Hon är lugn för det mesta, däremot så är hon en riktig skitstövel mot hunden :P

Sedan så har dom ju dagligen sina totala fnattryck. Dom far runt som två tornados här hemma :P
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 975
Senast: Speedway
·
Katthälsa Ja, hur många katter får man på en begränsad yta? Jag har tidigare startat en tråd när mamma skulle få hem en 1årig katt. Den katten...
2
Svar
23
· Visningar
8 324
Senast: HunterLodge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp