Min nya Dressyrsadel!

Springsteen

Trådstartare
Eftersom att jag halft tagit över dressyrsadel tråden, och insåg att det var inte det tråden handlade om så gör jag den här tråden, på indrådan från fjordtokan, hoppas det är ok för moderator

Provade att rida lite idag, i sadeln, fick dra sadelgjorden ex antal gånger efter att jag skrittat fram, den verkligen la sig till rätta på henne, hade ungefär 3 fingrar till manken när jag den var färdigspänd och jag satt i den.

ojoj vad skönt man satt i den och min rygg - har inte det minsta ont i den. Hade nästan kunnat böla av lycka :o har haft jätteproblem på sista tiden med att kunna rida då jag har haft ont och låsningar i hela ryggen.

Men det var lite svårt att sitta i galoppen, den blev så himla stor :d

Och trotts att hon rörde ryggen lite mer i galoppen så var inte ett hårstrå åt fel håll!

Tyvärr får ni nog vänta lite till på ridbilder då pappa enbart filmar vid tävling och träning för tränare.

Två andra bilder från idag

Namnls3-1.jpg

Ja hon är fet som en liten gris ;)

Namnls2-2.jpg

Innan uppsittning och framskrittning - inte färdigspänd, 4 fingrar

Här är de gamla bilderna

Namnls4.jpg

Namnls3.jpg

Sv: Min nya Dressyrsadel!

ser ju jättehärlig ut vad är det för nån? (jag som inte följt sadeltråden;) )

En Luc Childeric, islandsmodellen.

Fjordtokan: Har ingen aning om hur vid hon är :p sadelutprovaren som mätte ut den här på henne sa att hon
inte mätte i grader när jag frågade, hon formade "kablar" efter hennes rygg och så ritade hon upp alla diverse vinklar på ett papper som hon skickade iväg till tillverkarna.

Men gissar på att det är runt 110 grader kanske :)

den ser ut som en skön fåtölj. :d

fast jag skulle nog valt den djupa modellen tror jag... varför valde du just islandsmodellen?

snyggt ridtäcke också, har exakt samma färger fast mitt är bävernylon.

För att jag får ont i ryggen av djupa sadlar + att den här tycker jag att jag kan vara lite mer fri i min sits :D

Ja täcket är urläckert, stod och suktade över ett bävernylon, men insåg att det här är nog bättre för oss, hon är ju så jäkla långhårig just nu.

Ahhh jag blir så avis, vill så gärna ha en sådan... men tyvärr bor man i världens ände så ingen utprovare vill komma hit. Har tjorvat väldigt mycket med sadlar då min häst är väldigt rund och jag är väldigt kräsen...

Hade nog också valt islandsmodellen då jag gillar flatare säte.

Böla av lycka hade jag nog gjort om jag hade vart i dina kläder då sadeln är helt makalöst snygg, och skön :love:
Och schabraket också för den delen ;)

jag tycker det är bäst att sitta djupt, eftersom hästen är ganska atletisk vad gäller bus och bocksprång..... :p

Jobbigt att du bor i världens ände, sadeln är helt klart värd allt besvär med att vänta :)

Salinero: Jo det också :p

Centaur: Haha, jo din verkar vara en riktig bushäst.

Cashmir: Ja det är jättefint och ljust. Tackar :bow:

blir så avensjuk så att jag nästan svimmar ;)

Får man fråga hur mycket pengar det landade på tillslut? Ska måtta en sadel till min pålle eftersom vi inte hittar någon som fungerar.. och alla childeric-sadlarna måttbeställs va? :)

Det landade på 32.000, man kan ju köpa en begangnad Childeric, men annars så måttbeställs dem. :)

Okej, inte så farligt som jag trodde ändå. Ska troligen måtta en passier, och då skulle det bli ca 28, så det skiljer ju inte jättemkt.. Får fundera lite :)

Jag köpte ju stigläder, sadelgjord och skylten, så själva sadeln går nog på ungefär 29 tror jag.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 304
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 916
Senast: Linda_A
·
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 943
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka