Min lille tös ligger på Djursjukhuset......

D

Dextrosol

Jag är så orolig och förtvivlad då min lilla vovve på 1,5 år blev inlagd i går. Visst är jag glad och tacksam att Djursjukhuset finns så man kan få hjälp, men jag kände mig som den störste svikaren i går när jag lämnade henne där...........usch vad hemskt det var.

Vovven hade kräkts och haft diareé vid ett par tillfällen i helgen och var väldigt hängig söndag kväll. Hela natten till måndagen var hon sååå orolig i sängen och smackade o smackade med munnen nästan hela natten. Verkade som hon fortsatt må illa även om hon inte längre kräktes.

Bestämde mig för att uppsöka en klinik då jag var orolig att hon var så loj. Fick en tid kl 10:00 på en klinik ett par mil hemifrån, men kunde lika gärna ha valt Djursjukhuset på en gång (bor i Malmö) då privatkliniken inte hade ultraljud och ville remittera oss dit. Väl på Djursj. fick alla prover tas om + röntgen.........stackars liten hon var helt slut.

Det kändes sååå tungt när jag gick i går, hon tittade på mig med såå stora förvånade ögon att jag storgrät när jag kom ut i bilen. Ingen har ringt och berättat hur hon mår (har själv försökt ringa o talat in ett meddelande på deras telefonsvarare) och det är inte telefontid förrän 13:00. Jag lider när jag tänker på alla undersökningar hon skall genomlida och vill bara ha hem henne igen...........usch vad hemskt det är.:cry: :cry: :cry:
 
Sv: Min lille tös ligger på Djursjukhuset......

Usch sånt där är aldrig kul. Hoppas att du får tag i dom för att höra hur det är med henne och att hon snart är bra.
 
Sv: Min lille tös ligger på Djursjukhuset......

Usch, jag lider med dig & min lilla Alabama lider med din hund.
Alabama låg på djursjukhuset för i stort sett samma problem som din hund för tre månder sedan. Hon var då bara sex månader gammal & jag kände mig som den värsta matten som finns när jag lämnade henne där & åkte hem.

Det blev ett par sömnlösa nätter & massor av telefonsamtal till det mest nonchalanta djursjukhus jag varit med om... Hur glad var jag inte när min lilla gullunge var tillbaka hemma!

Håller tummarna för att allt går bra för din lilla voffla!
 
Sv: Min lille tös ligger på Djursjukhuset......

Tyvärr så gick det inte så bra för min lilla flicka. Diagnosen löd - shunt som leder blodet förbi levern. Alltså renas inte blodet som det skall vilket leder till förgiftning.

Min lilla bebis bara 1,5 år gammal, varför har jag sådan otur med mina hundar?? Min förra hund dog också pga leverproblem vid samma ålder. Veterinären sa att denna troligen medfödda missbildning drabbar nästan aldrig blandrashundar, och båda mina hundar var små blandraser????

Jag är så ledsen och förtvivlad, vad kan jag göra?? Vi ger henne nu endast torrfoder för hundar med leverproblem - och hon har faktiskt ätit detta, vilket förvånar mig enormt. Jag lever på hoppet att jag får behålla henne ett tag till. Gladare o spralligare hund får man leta efter - hon älskar verkligen allt och alla när hon bara får vara frisk.
 
Sv: Min lille tös ligger på Djursjukhuset......

Stackare. Förstår precis hur du känner.
Hoppas att hunden ändå får hålla sig någotsånär frisk.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår åkte vi in till djursjukhuset med vår lilla valp vi bara haft hemma i fyra dagar, då hennes öga svullnade upp. Under undersökningen...
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 134
Senast: Belethien
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 633
Senast: Fille
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 218
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp