min lilla satan

wtf

Trådstartare
hennes grav har blivit plundrad! :eek: :cry: och min lilla råtta ligger numera i någons mage (förmodligen har hon blivit bajs också... :( )
var ut till hennes grav idag för första gången sedan hon fick somna in eftersom vi skulle sno en julgran (;)) och såg då till min fasa att stenarna var bort puffade och handduken som hon låg i låg brevid... :( stackars liten!! :cry:

Sv: min lilla satan

Så trist!
Var jätteorolig för det när vi begravde ett marsvin i somras, då vi hade grävling på gården. Men jag resonerade som så, att OM det hände så skulle hon ju i alla fall komma in i kretsloppet ännu fortare.
Som tur var hände inget i detta fall.

Fy va tråkigt.

När vi begravde min kanin så gjorde min pappa en kista till honom. Grävde jättedjupt, la stenar på och sen jorden igen för rovdjurens skull. Vet att tipset kommer lite sent men någon annan kanske slipper samma sak.

Vad tråkigt.. Samma hände mina kaniner.. Vad du kan göra för att slippa sådanna otrevligheter i framtiden så kan man lägga en stor sten över "kistan" innan man lägger över jorden.. Dels döljer den lukt och så blir det svårare att gräva upp den.

det hände med en av mina kaniner också :(
jag skulle gå och kolla till gravarna, och så såg jag tussar med päls från en av dom ligga på marken.. och så såg jag sen att det var helt uppgrävt i hennes grav :/

jag skulle ju egentligen haft en stor betongplatta med mig, men det glömde jag att skaffa lagom till begravningen :(

men det är aldrig roligt att hitta sina djurs gravar upprivna.. faktiskt första gången det hänt och då har jag ändå säkert begravt ett tiotal djur... :(

otrevligt såndär, inget man vill ska hända den man tyckt om..men det man kan göra är som tidigare nämt lägga sten på, gräva djupt och stoppa in djuret i en plastpåse. det hindrar lite lukt från att komma upp och dessutom blir de jobbigare att gräva.

Liknande trådar

V
Övr. Hund Jag blev hemringd igår från jobbet av min pojkvän som inte är särskilt hundvan som sa att flat-tiken min hade ont i magen. Inte dåligt...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama