Gravinda
Trådstartare
Den 14e januari får jag nycklarna till min alldeles egna lilla etta på 40m2.
Jag flyttar hemifrån och behöver möbler och verktyg och duschdraperi och diskställ och gardiner och skålar och en soffa...
Men mest av allt så skulle jag behöva få min lilla luddiga bild av hur jag vill ha det klart.
badrum och kök är fräscha, det är inget som behöver fixas eller bytas in första taget. Dock MÅSTE tapeten bytas, den är typ gulvit med fingeravtrycks-stora blommor i rött och grönt.
Till köket har jag hittat en tapet, vit med ljusturkosa blommor med silver och gråa liners. Har ett gammalt pelarbord från 50-talet som just nu är terrakotta brunt (min bror fick hjärnsläpp) som ska målas knall turkost. Sen får vi se om jag ska ha björk (bänkskivan är i björk) på stolar mm eller om jag ska slipa och betsa vitt.
Sammanfattning; jag är lite neutral, lite kitsch, lite shabby, lite
modern.
Turkost vet jag att jag trivs med och inte tröttnar på eftersom alla mina tatueringar är turkosa och älskar dom.
Det är min trygghets färg, så som alla andra verkar känna om vitt.
För mycket vitt gör mig nipprig, vill ha lite vita möbler men inte vita väggar.
Jag är lite inne på beige-brun-turkost (vitt)
eller purpur-grått-turkost.
Jag har söderläge och stora fönster, så en lite mörkare ton på färgerna.
Är jag galen?
Hur ska jag få ner mina tankar mer rejält?
Hur gjorde ni när ni skulle inreda?
Jag flyttar hemifrån och behöver möbler och verktyg och duschdraperi och diskställ och gardiner och skålar och en soffa...
Men mest av allt så skulle jag behöva få min lilla luddiga bild av hur jag vill ha det klart.
badrum och kök är fräscha, det är inget som behöver fixas eller bytas in första taget. Dock MÅSTE tapeten bytas, den är typ gulvit med fingeravtrycks-stora blommor i rött och grönt.
Till köket har jag hittat en tapet, vit med ljusturkosa blommor med silver och gråa liners. Har ett gammalt pelarbord från 50-talet som just nu är terrakotta brunt (min bror fick hjärnsläpp) som ska målas knall turkost. Sen får vi se om jag ska ha björk (bänkskivan är i björk) på stolar mm eller om jag ska slipa och betsa vitt.
Sammanfattning; jag är lite neutral, lite kitsch, lite shabby, lite
modern.
Turkost vet jag att jag trivs med och inte tröttnar på eftersom alla mina tatueringar är turkosa och älskar dom.
Det är min trygghets färg, så som alla andra verkar känna om vitt.
För mycket vitt gör mig nipprig, vill ha lite vita möbler men inte vita väggar.
Jag är lite inne på beige-brun-turkost (vitt)
eller purpur-grått-turkost.
Jag har söderläge och stora fönster, så en lite mörkare ton på färgerna.
Är jag galen?
Hur ska jag få ner mina tankar mer rejält?
Hur gjorde ni när ni skulle inreda?