Min lilla kille!

Bebben

Trådstartare
Han börjar bli stor nu. Idag blir han 10 månader gammal. Han är mitt i sin odrägligaste tonårsperiod, men relativt lätthanterlig ändå. Dock något irriterande i sin envishet ;)
Extremt översexuell, än så länge, när han träffar tikar. I övrigt är han bra, fastnar inte i kissfläckar eller liknande.

En uppdatering för er som inte varit här så länge;
Såhär såg min blåögda skönhet ut när han kom till mig.. Han har charmat hela Skåne och halva Sthlm med sina vackra ögon :love:

Och detta är då underverket idag. Fast han ser kanske mer ut som ett monster där :p

phpags1vm.jpg

phpubf5jg.jpg


Han har blivit ganska kraftig i kroppen, men det har han alltid varit också, så det är väl inget konstigt. Han är fortfarande väldigt lovande utseendemässigt, så jag hoppas på hans utställningskarriär senare. Hans uppfödare hoppas också :D
 
Sv: Min lilla kille!

tänkte bidra med min lilla/stora schäfer flicka.. HOPPAS att du inte blir arg :crazy:

När jag hämtade hem henne... 8v
calimared4.jpg

calimrred5.jpg


Så här ser hon ut nu... 7mån
redcalima.jpg


:love:
 
Sv: Min lilla kille!

Tack :D
Min lilla (stora) stolthet :love:

Det är skönt att han börjar lugna ner sig litegrann nu åtminstone, jag har aldrig haft en hund med så mycket energi i kroppen. Man kan spåra, köra uppletande, lydnad och tricks. Men han blir aldrig trött på riktigt av det, däremot när han får använda kroppen riktigt ordentligt. DÅ blir han nöjd efteråt! Så när han är röntgad (Och om allt står rätt till) så ska jag börja träna WP med honom. På hobbynivå dock, mest för hans skull, så att han får arbeta med kroppen mycket.
 
Sv: Min lilla kille!

Ska jag skicka ett PM dom dagar då han är sådär superbillig (Typ att jag kan betala någon för att hämta honom ;)) och odräglig? :angel:
 
Sv: Min lilla kille!

Näe, inte blir jag arg inte. Supersöt liten tjej du hade verkligen! Jag är uppväxt med Schäfrar, har haft 7 st :)
 
Sv: Min lilla kille!

Benjamin är även en hejdare på det här med att vara barnvakt. Han har tagit på sig att hjälpa till med att hålla koll på sin "lillebror". Han är av den bestämda åsikten att Sebastian inte ska ligga själv... Helst aldrig. Så när Sebastian ligger på sitt täcke på golvet så vill Benjamin vara nära och hålla uppsikt. När Sebastian går och lägger sig för natten går även Benjamin in i sängen och lägger sig :love:

phpic9j2a.jpg

Barn och hund har dyrare täcke än vad jag har. Hästens! :D

phpyf9jwe.jpg
 
Sv: Min lilla kille!

Åh vad vacker han är! Jättesnygg!:love: Och vad söta dom är tillsammans! Blir nog bästa polare:bump:
 
Sv: Min lilla kille!

Vilken snygging!!
Min hund har också varit billig emellanåt, men nu skulle jag inte byta för allt i världen :D !
 
Sv: Min lilla kille!

Hans livsgläjde lyser ända bort till nästa by ibland ;)

Eller hörs åtminstone. När han frustrerat skriker rakt ut till sitt dumma bildäck som inte vill gå åt samma håll som han vill :D

Tack för alla snälla kommentarer, han lär bli ännu mer dryg nu ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 430
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp