Min knäppa katt

Reykur

Trådstartare
Ibland finns det nackdelar med mitt val av ras. :D
Min hankatt Rustie är i smartaste laget, allt som jag gör vill han apa efter.
Han öppnar utan problem lådor och skåp, exempelvis måste jag gömma mina sugrör på ställen där han inte kommer åt för han vet så väl vart jag gör av dem och öppnar lådan för att sno några så snart jag inte ser.

Hans senaste påfund är dock lite mer störande. Han har fått dille på att spola toaletten, om och om igen! :crazy: Han trycker på knappen, när det kommer vatten hoppar han ned på stolen och jamar och sedan hoppar han upp igen för att fortsätta proceduren. Spola-Jama-Spola-Jama-Spola-Jama.

Han är för underbar min gogubbe! :love::love:

Sv: Min knäppa katt

Om han ändå kan spola, kan du inte lära honom att göra sina behov där också? :idea::p

Min kompis har en rex, men han är allt annan smart, aldrig träffat en så korkad katt. För ett tag sedan kom det in tre humlor i lägenheten, han blev stucken men fortsatte leka. När han senare på kvällen kräktes kom det upp en humla dessutom. Vet inte, han skulle kanske hämnas på humlan genom att äta upp den? :p

åhh gud så jobbigt.

kanske beror på vilken sorts rex? mina är inte heller de skarpaste verktygen i lådan direkt (hur smart det nu är att stå och spola och jama stup i kvarten :angel:)

Flera av mina bekanta med både CRX och DRX säger att det är rätt stor skillnad på det planet. DRX är smartare, C-varianten är närmast lite korkade. Enligt dem då :angel:

Haha, nä han kanske är korkad Rustie, spola om och om igen är väl kanske inte det roligaste man kan hitta på ;)

Min första britt Julia öppnade lådor och skåp. Det gällde att ha välstädat även där inne, för hon visade gladeligen upp hur mina kläder hängde eller låg vikta.
Hon gör samma sak där hon bor nu :D

Dock höll det på att gå illa en gång. Hade en byrå med 3 lådor varav den översta lådan alltid stod öppen eftersom katterna sov där. En natt hade hon öppnad dom 2 nedersta lådorna och sen tillsammans med Fia lagt sig i översta lådan, vilket medförde att hela byrån välte framåt. Jag stod förstås givakt i sängen och vågade knappt titta under byrån. Dock kom det 2 julgranssvansar med tillhörande katter ut från under soffan och jag kunde pusta ut. Efter det tejpade jag igen lådorna.

Det låter som Pirjo. Öppnar skåp och spolar toaletten. Hon öppnar dörrar också. Lärde sig det på ett hotell i Norge. Det fanns en suktande hane på andra sidan dörren. :grin: Hankattsägaren var lite förvånad när hon vaknade med två katter i sängen! :eek:

Ibland finns det nackdelar med mitt val av ras. :D
Min hankatt Rustie är i smartaste laget, allt som jag gör vill han apa efter.
Han öppnar utan problem lådor och skåp, exempelvis måste jag gömma mina sugrör på ställen där han inte kommer åt för han vet så väl vart jag gör av dem och öppnar lådan för att sno några så snart jag inte ser.

Hans senaste påfund är dock lite mer störande. Han har fått dille på att spola toaletten, om och om igen! :crazy: Han trycker på knappen, när det kommer vatten hoppar han ned på stolen och jamar och sedan hoppar han upp igen för att fortsätta proceduren. Spola-Jama-Spola-Jama-Spola-Jama.

Han är för underbar min gogubbe! :love::love:

:rofl: Åh, så jag saknar katt nu! Min brukade bara jaga mig runt i lägenheten om kvällarna och sedan jag honom. Klorna i parketten bara...! :bump: Om vi inte lekte "gömma katt i påslakan" :rofl:

Han åt vitlöksoliver också. Och gick långa kantarellpromenader med oss. Och låg på sängen i stugan och såg på när en mus åt hur hans skål för att senare vara ute och slåss med en räv som var på hans territorium! :love:

Det låter som Pirjo. Öppnar skåp och spolar toaletten. Hon öppnar dörrar också. Lärde sig det på ett hotell i Norge. Det fanns en suktande hane på andra sidan dörren. :grin: Hankattsägaren var lite förvånad när hon vaknade med två katter i sängen! :eek:

:rofl: :rofl: :rofl:

:rofl::rofl::rofl: den här tråden får mig verkligen att le! ser det hela framför mig

För 10 år sedan hade jag ett långhårigt yrväder som var lite för smart för att det skulle vara roligt.

Hade fått en kruka påskliljor och eftersom Wilma aldrig kunde låta saker vara ifred så ställde jag den på schampohyllan i duschen. Men buskissen hoppade upp på toaletten, upp på handdukstorken och upp på duschdraperistången och försökte balansera på den bort till påskliljorna. Det slutade alltid med att hon tappade balansen och blev hängandes upp och ned och jamade ynkligt efter hjälp. :D

Bild022.jpg

En annan "Wilma Special" var att hoppa upp på en hög byrå, från den hoppa upp på en dörr. Av farten från hoppet öppnades dörren så mycket att hon kunde gå av dörren och upp ovanpå garderoberna. Med tassen öppnade hon garderobsdörren och sen hoppade hon ned samma väg som hon kom upp. Fram till den öppna garderobsdörren hoppade upp och hängde sig i en trådback som då åkte ut. Sen hoppade hon upp i trådkorgen och plockade ut mina underkläder. ALLTID när jag kom hem var hela lägenheten full av strumpor och trosor... :crazy:

Bild021.jpg

Sen hoppade hon upp i trådkorgen och plockade ut mina underkläder. ALLTID när jag kom hem var hela lägenheten full av strumpor och trosor... :crazy:

:rofl: Nog för att min klättrade i trådkorgarna i garderoben men underkläderna fick jag ha ifred! Vilken underbar bild den där sista förresten!

Min huskatt och min första britt hade ett samarbete. Huskatten var galen i hårsnoddar och britten tyckte det var jätteroligt att leka med tamponger :cool: Så huskatten var och hämtade hårsnoddar och passade på att skicka ner asken med tamponger till britten. Så ibland när jag kom hem så låg huskatten och tuggade sönder hårsnoddar och britten sparkade runt tamponger över hela lägenheten. Lite småjobbigt när man hade med sig främmande hem och britten kom bärande på en tampong och ville att nån skulle kasta :angel:

:eek:
Jag förstår att du köpte en britt :angel: :D
Mis är ju definitivt inte den smartaste katten. :angel: Hon kan liksom inte ens öppna en dörr som står igenputtad. Sa till Husse senast igår när han retade henne att det faktiskt är rätt skönt med lite småkorkade katter. :rofl: När jag hade Wilma fick jag ha en handtagslös dörr för att kunna sova på natten... :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 294
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har kommit över lite läsning på nätet gällande IBD hos katt och börjar fundera på om det är vad vår en katt kan ha. Katten är en...
Svar
5
· Visningar
7 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka