Min knäppa katt har gjort det igen...

apocalypsen

Trådstartare
...husse brukar släppa ut henne en stund varje dag och hon brukar vilja komma in igen efter en timme eller två men inte idag!
När det är som kallast beslutar sig skrälletför att förbli ute och det går inte att fånga henne.
Efter många om och men fick jag in henne vid 21-tiden och sitter här med en ilsken katt invirad i en fleecefilt, hon slutade skaka för en timme sedan men är febervarm.

Som vanligt avskyr djuret att jag tar i henne - hon är ju husses katt, jag är bara den irriterande tingesten som bor i huset och tar upp ena halvan av sängen. Har redan bitit mig en gång.
Jag är orolig att hon blir riktigt sjuk för hon är ju mestadels inne och kom in helt nerkyld, hela katten hade gått att använda som isbit.

Drabbas katter lätt av lunginflammation eller kommer hon mest troligt bara att få en dunderförkylning?
Blänger på mig gör hon hela tiden, men ut ur filten slipper hon inte just nu, är fortfarande sval och brukar vara en liten kamin i vanliga fall.

Apo

Sv: Min knäppa katt har gjort det igen...

Katt ligger nerbäddad hos sin älskade husse och fräser varje gång jag passerar - det är trevligt att vara uppskattad:angel:
Men feber har hon så det stänker om det, men eftersom jag har överlevnadsinstinkt kommer jag inte försöka ta reda på hur mycket:devil: Det kan ju den älskade hussen få göra så blir inte han heller så populär:p

Apo

Liknande trådar

Övr. Katt I tisdags fick vi hit en ny katt. Hon är 1,5 år och en otroligt härlig katt. Har ju 3 katter sen tidigare och flera hundar. Hundar är...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Grana
·
Övr. Katt nu har katten bitit och rivit på en påse som jag har hästsaker i hur länge som helst.. han ska in i den.. han har lyckats göra ett litet...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: adore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama